سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

طرح سوال از احمدی‌نژاد برای پارازیت‌های ماهواره‌ای

موضوع پارازیت در مرحله اول جزو وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اما اگر وزیر می‌گوید من خبر ندارم، باید رده بالاتری پاسخ دهد، به دلیل آنکه مطمئناً به وزیر رفاه یا مسکن مربوط نمی‌شود.
 

 

ایلنا: بحث پارازیت‌های ماهواره‌ای درحالی باعث نگرانی عموم مردم شده است که مسؤولان از جمله وزیر ارتباطات نسبت به این امر خود را بی‌اطلاع جلوه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بحث پارازیت ماهواره‌ای در تهران و مدت زمان طولانی آن به تازگی به یک چالش میان نهادهای مختلف و شهروندان تهرانی و ترس از سلامت جامعه تبدیل شده است.
در این مدت کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آثار سوء این پارازیت‌ها هشدار دادند، ولی در این بین مسؤولان مخابراتی و وزارت ارتباطات همواره هرگونه اطلاع از این زمینه را رد و خود را بی‌تقصیر دانسته‌اند تا حدی که مدیر عامل مخابرات در یکی از موضع‌گیری‌های خود امواج تلویزیونی را مخرب‌تر از امواج پارازیت‌های ماهواره‌ای ذکر کرده است.
این درحالی‌است که بیشترین علت نارضایتی کارشناسان بهداشتی اثر سوء این دستگا‌ه‌ها بر باروری زنان و مردان است و جالب اینکه هر چقدر به محل ارسال سیگنال، نزدیک‌ترباشیم، سلامت افراد بیشتر به خطر می‌افتد و درصورت قرار گرفتن در کنار دیش ماهواره، مشکلات هورمونی برای افراد ایجاد می‌شود.

براساس این گزارش، این موضوع آنقدر باعث نگرانی شد که کمیسیون بهداشت مجلس نیز در این مورد به شور نشست.

حضور وزیر اطلاعات و معاون سلامت وزارت بهداشت در مجلس
محمدرضارضایی مخبر کمیسیون بهداشت در این رابطه به ایلنا گفت: بحث پارازیت‌های ماهواره‌ای و تشعشعات گوشی‌های تلفن‌همراه و گیرند‌ه‌های این تلفن‌ها مورد توجه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است به نحوی که این کمیسیون وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات و معاون سلامت وزارت بهداشت را برای ارائه گزارشات خود به مجلس فراخوانده است ولی به دلیل اینکه هنوز گزارشات ماهواره‌ای آنها تکمیل نبوده جلسه بررسی این امر به این هفته موکول شده است.

ارائه پیشنهاد بررسی پارازیت‌های ماهواره‌ای از سوی سازمان انرژی اتمی
به گزارش ایلنا، علی مطهری رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که نه به اصل پارازیت بلکه به اینکه چرا پارازیت‌ها شبکه‌های غیراخلاقی را مختل نکرده‌اند به ایلنا گفت: از نهادهای مختلفی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت و سپاه پاسداران جهت ارائه توضیحات در مورد پارازیت‌های ماهواره‌ای و حضور در این کمیسیون دعوت شده است، که سپاه پاسداران اعلام کرده است به علت اینکه قبلاً در جلسات شورای عالی امنیت ملی شرکت کرده است و وجود این امواج را تایید نمی‌کند، در این جلسه شرکت نمی‌کند.
علی مطهری با اشاره به اینکه قرار بود یک سازمان بین‌المللی بی‌طرف در مورد مضر بودن امواج پارازیت‌های ماهواره‌ای بررسی‌هایی انجام دهد، گفت: عده‌ای اعلام کردند این سازمان باید داخلی باشد، لذا پیشنهاد شد سازمان انرژی اتمی موضوع را پیگیری کند.
رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع تاکید کرد: چنانچه این فرکانس‌ها بدون حساب و کتاب باشد، مشخص نیست که تاثیرات مخربی نداشته باشد.

باید از رئیس جهمور پرسیده شود
براساس این گزارش، طی این مدت نمایندگان مجلس از گروه‌های سیاسی مختلف و رسانه‌های در این خصوص به اظهار نظر پرداخته‌اند و برخی ضمن دعوت از وزیر ارتباطات خواهان جوابگویی وی در این زمینه شده‌اند ولی تقی‌پور در این مورد اظهار بی‌اطلاعی کرده است.
با همین اوصاف برخی همچون ترابی نماینده مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه وزیر ارتباطات از حضور این امواج اظهار بی‌اطلاعی کرده است، خواستار سؤال از رئیس جمهور شده است.

وی تاکید کرد: زمانی که وزیر ارتباطات از موضوع بی‌خبر است، باید مقام بالاتری پاسخگوی پارازیت‌های ماهواره‌ای باشد.
ترابی افزود: متاسفانه بعد از انتخابات انواع پارازیت‌های مخابراتی به شدت افزایش یافته که مطمئناً برای سلامت تهرانی‌ها نگران‌کننده است، به ویژه که کلانشهر تهران با مشکلات دیگری همچون آلودگی هم روبه‌رو است.

وی ادامه داد: موضوع پارازیت در مرحله اول جزو وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اما اگر وزیر می‌گوید من خبر ندارم، باید رده بالاتری پاسخ دهد، به دلیل آنکه مطمئناً این موضوع به وزیر رفاه یا مسکن مربوط نمی‌شود.

در محل‌هایی که نظارتی وجود ندارد، قطعاً این امواج با عوارض همراه است
سید اکبر رنجبرزاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به ایلنا گفت: از سوی وزیر ارتباطات و معاون سلامت وزارت بهداشت گزارشی از تاثیر امواج ماهواره‌ای، پارازیت‌ها و گوشی‌های همراه به کمیسیون بهداشت داده شده که در آن از نوع گیرنده‌ها و استاندارد بودن آنها بحث شده است. با این حال گزارش تکمیلی و تفصیلی درباره انشعابات امواج گوشی‌های همراه، BCF (گیرنده‌های تقویت گوشی همراه) و ماهواره‌ها بر سلامت افراد، این هفته در مجلس بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: چنانچه استانداردها در استفاده از این وسایل رعایت شود، ضرری ندارد و ماهواره، گوشی همراه و گیرنده‌ها اگر تحت نظارت دقیق وزارت اطلاعات باشند مشکلی نیست، اما در محل‌هایی که نظارتی وجود ندارد، قطعاً این امواج با عوارض همراه است.
رنجبرزاده در پاسخ به این سؤال که چرا منشا ارسال پارازیت‌ها و میزان ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای اعلام نمی‌شود، ابراز بی‌اطلاعی کرد.
در حالی که پارازیت ارسالی همچنان برای مقابله با امواج ماهواره در چند هفته گذشته تقویت نیز شده است، حسن اصیلیان معاون انسانی سازمان محیط زیست کشور نیز نسبت به انتشار امواج مغناطیسی شدید در فضا و تاثیرات شدید آن بر سلامت شهروندان هشدار داد.

ارسال پارزیت‌های ماهواره‌ای وقت تلف کردن است
علی فتوت، عضو سابق هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف معتقد است: ارسال پارزیت‌های ماهواره‌ای با وجود هزینه‌های زیاد وقت تلف کردن است، ارسال پارازیت می‌تواند با ورود در شبکه‌هایی مانند شبکه‌های برق کشور برای مدت کوتاهی آن را از کار بیندازد که بسیار خطرناک است.
برخی کارشناسان هم معتقدند که معمولاَ ایستگاه‌های اینترنتی و خدمات‌دهنده ناخواسته در معرض این پارازیت‌ها قرار می‌گیرند و برای این اتفاق کافی است یک کانال تلویزیونی (ماهواره‌ای) فرکانس عوض کند و روی دریافت و ارسال اینترنتی یک ایستگاه قرار بگیرد.
به هر حال گفته می‌شود که این دستیگاه‌ها در چند نقطه تهران از جمله لویزان، شهرک اکباتان، شهرک غرب، جام جم، ‌تهران‌پارس و مرکز شهر پارازیت‌های ویران‌کننده‌ای با قدرت‌های بسیار بالا ارسال می‌کنند و هر روز افراد بیشتری را در معرض اختلال‌های هورمونی قرار می‌دهد. درحالی که تاکنون هیچ مرجعی از جمله وزیر ارتباطات پاسخگو نبوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد