سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

قهرمانی اینتر در سری آ

 

 

مهمترین اتفاقاتی که در هفته پایانی مسابقات فوتبال سری A باشگاه های ایتالیا رقم خورد، سقوط تورینو به سری B و خداحافظی پاول ندود و لوییز فیگو با دنیای فوتبال بود.
    لیگ ایتالیا هم به اتمام رسید، با قهرمانی اینترمیلان، سقوط تورینو، رجینا و لچه به یک دسته پایین تر. در هفته پایانی این مسابقات اینتر، در خانه با نتیجه 4 بر 3 از سد آتلانتا گذشت تا جشن قهرمانی و اهدای جام این تیم باشکوه برگزار شود. در پایان این مسابقه لوییز فیگو با تیم اینتر و دنیای فوتبال وداع کرد

   برای اینتر در این دیدار خانگی مونتاری (6)، ابراهیموویچ (12 و 81) و کامبیاسو (80) گلزنی کردند، گل های تیم آتلانتا نیز توسط دونی (10 و 35) و کیگارینی (25) به ثمر رسید. اینتر در پایان فصل جاری فوتبال ایتالیا با 84 امتیاز قهرمان شد. این چهارمین قهرمانی پی درپی تیم اینتر و نخستین قهرمانی خوزه مورینیو در فوتبال ایتالیا بود.
    یوونتوس و آث میلان که برای دستیابی به سکوی دوم جدول رده بندی سری A رقابتی نزدیک با هم داشتند با نتیجه مشابه 2 بر صفر به ترتیب مقابل لاتزیو و فیورنتینا به برتری رسیدند تا رده دوم جدول از آن سفید و مشکی پوشان شهر تورین شود. در پایان دیدار یوونتوس- لاتزیو، پاول ندود به حضور هشت ساله خود در جمع سفید و مشکی پوشان پایان داد، او نیز احتمال دارد به زودی با دنیای حرفه ای فوتبال وداع کند.
    ضمن اینکه کارلو آنجلوتی سرمربی میلان پس از هشت سال حضور در این تیم پس از بازی با فیورنتینا رسما با این تیم خداحافظی کرد و با عقد قراردادی سه ساله هدایت تیم چلسی انگلیس را برعهده گرفت. همچنین بنابر اعلام آدریانو گالیانی نایب رئیس باشگاه میلان لئوناردو برزیلی بازیکن سابق میلان از فصل آینده به عنوان سرمربی روی نیمکت میلان خواهد نشست.
    تیم تورینو که خطر سقوط به سری B را احساس می کرد، در هفته پایانی مسابقات امیدوار به پیروزی در دیدار مقابل رم و شکست بولونیا در مصاف کاتانیا بود تا در جمع بزرگان فوتبال ایتالیا ماندگار شود اما در پایان نتایج برخلاف تصور این تیم رقم خورد. تورینو در مصاف با رم تن به شکست 3 بر 2 داد و بولونیا نیز با نتیجه 3 بر یک از سد کاتانیا گذشت، این نتایج به معنای خداحافظی تیم دوم شهر تورین با سری A بود.
    تیم های رجینا و لچه از دیگر تیم های سقوط کننده به سری B رقابت های ایتالیا هستند.
    در پایان فصل 9- 2008 مسابقات فوتبال سری A باشگاه های ایتالیا چهار تیم اینترمیلان، یوونتوس، آث میلان و فیورنتینا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را کسب کردند. علاوه بر این سه تیم جنوا، رم و لاتزیو نمایندگان فوتبال ایتالیا در لیگ اروپا خواهند بود. زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم سوئدی تیم اینترمیلان در پایان فصل جاری فوتبال ایتالیا با 25 گل زده عنوان آقای گلی را از آن خود کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام سعید جان چطوری ؟
دوست دارم برنامه های متنوعی روی سایتت ببینم.موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد