سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

دستورالعملل انتخاب واحد کارآموزی گروه فناوری اطلاعات

درس کارآموزی در رشته های مهندسی نرم افزار٬ مهندسی سخت افزار و مهندسی فناوری اطلاعات به عنوان درس تخصصی ارائه میگردد. 

کارآموز در یک تیم موجود کاری و مشغول به انجام یک پروژه یا اجرای طرح٬ پذیرفته میشود و 

از نزدیک با کار اعضای تیم آشنا شده٬ با مسائل و مشکلات اجرای پروژه برخورد میکند و البته 

میتواند همکاریهای ممکن نیز با تیم داشته باشد. 

میزان و سطح همکاری بستگی دارد به اینکه کارآموز تا چه حد از سوی استاد کارآموزی و به  

ویژه افراد تیم در محیط کار هدایت شود و ... 

 

این قسمتی از دستورالعمل مربوطه بود برای دیدن فرم کامل کلیک کنید 

 


 برنامه ۹ ترمه مهندسی فناوری اطلاعات پیام نور مقطع کارشناسی ۸۹-۱۳۸۸ 

 

جدول تطبیق دروس مهندسی فناوری پیام نور مقطع کارشناسی 89-1388 

 

وضعیت منابع درسی مهندسی فناوری پیام نور مقطع کارشناسی 89-1388 

فناوری‌های برتر

گوشی هوشمند آیفون، شبکه اجتماعی توئیتر و شبکه تبلیغات اینترنتی Craigslist چند نمونه از فناوری‌هایی محسوب می‌شوند که توانستند نام خود را در لیست Webby Awards مربوط به بهترین‌ فناوری‌ یک دهه گذشته ثبت کنند.


ادامه مطلب ...

وضعیت مالی صنعت IT در سال 2010 بهبود میابد

آخرین بررسی موسسه تحقیقاتی Goldman Sachs که میزان پرداخت پول در صنعت IT طی سال آتی میلادی بهبود خواهد یافت. بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه، در سال آینده میزان پرداخت پول و کسب درآمد در صنعت فناوری افزایش چندانی نخواهد یافت، اما در کل از رشد مالی این صنعت در ماه‌های قبلی بیشتر خواهد بود.


موسسه تحقیقاتی Goldman در مورد وضعیت اقتصاد جهانی در سال آتی و کسب درآمد در صنعت IT در سال 2010 میلادی خوش‌بینی بیشتری نسبت به قبل دارد. در حالی که پیش‌بینی می‌شود پس از رکود اقتصادی سال 2009، در سال آینده درآمد صنایع مختلف افزایش یابد، احتمال می‌رود که برخی صنایع همچنان در حالت رکود به سر برند.


به گفته این مرکز، در سال 2010 میلادی چرخه فروش محصولات در صنعت فناوری اطلاعات بهبود خواهد یافت. بخش‌های زیرساخت، توسعه ابزارها و سیستم‌های یکپارچه بیشترین درآمد در صنعت فناوری اطلاعات را در سال 2010 به خود اختصاص خواهند داد و در این میان، مدیران فناوری شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های مجازی‌سازی و فناوری‌های مبتنی بر اینترنت 

(Cloud Computing) را بیشتر خواهند کرد.


طبق این پیش‌بینی‌ها، در سال آینده درخواست بازارهای جهانی برای خرید سخت‌افزارهای جدید، به‌خصوص در زمینه "سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات" و "سرور/رایانه‌ شخصی" بیشتر خواهد شد. در این میان گفته شده است که بازار سرویس‌های معمولی و سنتی در سال 2010 تفاوت چندانی نسبت به سال جاری نخواهد داشت.


همچنین اعلام شد که شرکت‌های HP، NetApp، CommVault، Red Hat، Riverbed و Salesforce.com در سال 2010 میلادی با رشد درآمدهای خود مواجه خواهند شد. به گفته محققان، در حوزه نرم‌افزار شرکت‌های Red Hat و Salesforce.com رشد مالی قابل‌ملاحظه‌ای را از آن خود خواهند کرد و در این میان، VMware و Citrix در راس شرکت‌های نرم‌افزاری پردرآمد قرار خواهند گرفت.  

غوغای Se7en

بالاخره یک ماه از تولد سیستم‌عامل ویندوز 7 گذشت و در این میان، هنوز بسیاری از کاربران موفق به استفاده از این سیستم‌عامل نشده‌اند. در این میان، مرکز Ronald Reagan نظرسنجی جدیدی را پیرامون میزان رضایت‌مندی کاربران از ویندوز 7 نسبت به نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل انجام داده ‌است.   

طبق گزارش منتشر شده، پیش از ورود سیستم‌عامل ویندوز 7 به بازار 46 درصد افرادی که در این بررسی شرکت کردند از ویندوز ویستا استفاده می‌کردند و 32 درصد نیز همچنان صاحب ویندوز XP بودند. هفده درصد این افراد به میزان مساوی از ویستا و XP استفاده می‌کردند و 5 درصد هم دیگر سیستم‌عامل‌ها غیر ویندوز را روی رایانه خود نصب کرده بودند. در این میان، 7/0 درصد کاربران نیز از دیگر نسخه‌های ویندوز به‌جز ویستا و XP استفاده می‌کردند.


این بررسی نشان داد که 73 درصد کاربران پس از ورود ویندوز 7 رایانه خود را به این سیستم‌عامل ارتقا دادند و 8 درصد آن‌ها از سیستم‌عامل پیش‌فرض که روی رایانه آن‌ها بوده استفاده می‌کردند. در این میان، 14 درصد کاربران همچنان از نسخه‌های آزمایشی و اولیه ویندوز 7 استفاده می‌کنند و 6 درصد کاربران سیستم‌عامل Mac را تحت برنامه‌های مجازی‌سازی به کار می‌بردند.


مرکز Ronald Reagan بر اساس بررسی‌های جدید خود اعلام کرد که از بین صاحبان آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت، 61 درصد ویندوز 7 را برای مصارف خانگی و شخصی به کار می‌برند و 25 درصد نیز این سیستم‌عامل را به طور همزمان برای مصارف خانگی و تجاری استفاده می‌کنند. در این بین گفته می‌شود که فقط 14 درصد این سیستم‌عامل را فقط برای مصارف تجاری به کار گرفته‌اند.


کارشناسان این مرکز در ادامه خاطرنشان کردند که 61 درصد کاربران نسخه 64 بیتی ویندوز 7 را روی رایانه‌ خود نصب کرده‌اند و 31 درصد از نسخه 32 بیتی آن استفاده می‌کنند.


همچنین، 82 درصد برای نخستین بار این سیستم‌عامل را روی رایانه خود نصب کردند و 19 درصد سیستم‌عامل ویستا را به ویندوز 7 ارتقا دادند.