سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

کنسرت بزرگداشت رودکی

 

 

آلبوم کنسرت "بزرگداشت رودکی" با اجرای گروه "هزارآینه "و صدای علیرضا قربانی توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، کنسرت موسیقی گروه «هزار آینه» که به مناسبت بزرگداشت یکهزار ویکصدو پنجاهمین سالگرد رودکی پدر شعر فارسی در آذر ماه 87 در تالار وحدت برگزار شد،‌ به صورت لوح فشرده صوتی و تصویری منتشر می شود.
بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان متولی برگزاری این کنسرت قصد دارد برای اولین بار این آلبوم را با تیراژ 10000 نسخه برای علاقمندان منتشر کند.
در این اثر که برگرفته از اشعار رودکی و ساخته سعید خاورنژاد سرپرست گروه است در دوبخش اجرا می‌شود. بخش نخست در دستگاه سه گاه و شامل پیش درآمد سوار، ساز و آواز، تصنیف دریغ، قطعه ضربی آشیان، چهار مضراب سکوت، تکنوازی نی و تصنیف جهان فسوس است.
بخش دوم این آلبوم نیز در دستگاه همایون و با تصنیف کاروان (در ستایش شهید بلخی)، ساز و آواز، تصنیف دریغ، قطعه ضربی چکاوک و چهار مضراب بیداد از ساخته های کوهیار باباییان، تصنیف حال سائل، قطعه یاد و آواز شوشتری و تصنیف راز اجرا می‌شود.
حمیدرضا زبردست (نی)، حمید قنبری (تنبک)، بهنام معیریان(عود)، علی اکبرداداش‌زاده(رباب)، پیمان عاشقان و کوهیار باباییان(تار)، سهیل سان‌احمدی (بم تار)،‌ محمداصغری(سنتور)، آرمین خاورنژاد(دمام)، سهیل مخبری و سعید خاور نژاد(کمانچه) اعضای گروه «هزار آینه» را تشکیل می‌دهند.  

 

       منبع: پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد