سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

چون تورم داریم، پس نرخ مکالمات را هم افزایش می دهیم!!!!

                             

              

 

افزایش نرخ تلفن ثابت و سیار در پی مقایسه با استاندارهای جهانی. عجیب آنکه در راستای کاهش تورم و یا مقایسه موارد مهم تر و حیاتی تر ملی با دیگر کشورها در حد تشکیل میز گرد باقی مانده ایم...

بحث تغییر مکالمات تلفن ثابت و همراه موضوعی است که به ویژه در چند ماه اخیر و پس از ورود سهام مخابرات به بورس صحبت‌های مختلفی درباره‌اش مطرح شد و مسوولان مخابرات نظراتی ارائه دادند به طوریکه اخبار مرتبط با این تغییر تعرفه از سوی رسانه‌ها به‌ویژه در هفته‌های اخیر مورد توجه بوده است و این سوال مطرح شده که اساسا چرا قرار است نرخ تعرفه‌های مخابراتی تغییر کنند؟

    به گزارش ایسنا: موضوع تغییر تعرفه هنوز قطعی نشده و هیچ تعرفه‌ی مخابراتی افزایش پیدا نکرده است اما مسوولان مخابراتی معتقدند برخی تعرفه‌ها به‌ویژه تلفن ثابت در حال حاضر معقول نبوده و می‌توان گفت پایین است چرا که هر ساله بحث تورم را در کشور داریم که با توجه به هزینه تمام شده، افزایش تعرفه‌ها روالی معقول و منطقی است ولی انجام نشده است.

    آن‌ها می‌گویند در بحث تلفن ثابت این تعرفه را باید با دنیا مقایسه کرد که در قیاس با کشورهای دیگر و با توجه به تورم هر ساله و قیمت تمام شده، تعرفه تلفن ثابت در کشورمان بسیار پایین است؛ ظاهرا افزایش تعرفه‌ای در سرویس‌های فعلی مخابرات نخواهیم داشت اما ممکن است برای سرویس‌های ارزش افزوده یا بهبود سرویس‌ها این افزایش اتفاق بیفتد و شرایطی تعریف و تعرفه‌هایی مشخص شود. مثلا ممکن است برای یکسری تلفن‌ها اولویت‌هایی تعریف شده و برای آن‌ها تعرفه‌های جدیدی در نظر ‌گرفته شود، یا امکانی در نظر گرفته شود که تلفن مشترک هیچ زمانی اشغال نشود.

    مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: تعرفه‌های جدید مکالمات توسط کارشناسان مالی و اقتصادی هیات مدیره مخابرات در دست بررسی است که بعد از این مرحله برای تصویب و تایید نهایی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود و بعد از انجام بررسی‌های لازم تکلیف تغییر تعرفه چه در تلفن ثابت و چه در تلفن همراه اعلام می‌شود.

    تکلیف تغییرات احتمالی افزایش یا کاهش نرخ تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران به گفته مدیران مخابراتی به این صورت است که تعیین تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران باید بر اساس قیمت تمام شده باشد و قرار است تا پایان سال جاری پیشنهادات تغییر تعرفه‌ای از سوی شرکت مخابرات ایران برای بررسی و تصویب به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شود.

    صابر فیضی درباره احتمال افزایش قیمت مکالمات تلفن همراه گفته بود: بحث تعرفه تلفن همراه به نوعی به قیمت‌ پالس وابسته است و باید افزایش آن با کار کارشناسی و بررسی صورت گیرد ولی طبیعی است که افزایش آن به میزان افزایش تعرفه تلفن ثابت نخواهد بود.

    به گفته او اصولی که باید از برنامه پنج ساله سوم توسعه انجام می‌شد که سالانه افزایش 10 درصدی تعرفه تلفن ثابت داشته باشیم که انجام نشد، یعنی تقریبا از سال 84 که اتمام برنامه پنج ساله سوم و شروع برنامه پنج ساله چهارم بود، این افزایش 10 درصدی سالانه اعمال نشده است.

    نظارت بر این موضوع از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می‌گیرد؛ امسال با توجه به اعلام مجلس، شرکت مخابرات زمانی که از دولتی بودن خارج می‌شود دیگر بودجه را اجرا نکرده و فقط تکالیف پروانه را درباره مخابرات ایران اجرا می‌کند.

    اما در چند ماه گذشته محمود خسروی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته بود: قبل از خصوصی‌سازی مخابرات تغییر تعرفه‌ مکالمه تلفن ثابت باید در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نهایی می‌شد ولی بعد از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات تعرفه‌ها باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی و مورد تصویب قرار گیرد و در شرایط فعلی نیز هرگونه تغییر تعرفه مکالمه تلفن ثابت باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شود.

    در هر حال این مسایل در شرایطی مطرح شده که یادمان نرفته است وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در سال 87 درباره‌ افزایش هزینه مکالمات تلفن ثابت و همراه تصریح کرده بود: این موضوع به هیچ وجه صحت نداشته و اگر کسی درجایی سراغ دارید که آن را مطرح کرده معرفی کنید تا با او برخورد کنیم.

    البته ناگفته نماند محمد سلیمانی گفته بود برنامه‌ای برای تغییر تعرفه نداریم اما درباره تغییر تعرفه‌های ارتباطی به خبرنگاران گفته بود: اما نکته‌ای است و آن این که تلفن ثابت با این تعرفه موجود روی مرز زیان‌دهی است.

    افزایش تعرفه تا چندی پیش در ابهام قرار داشت اما وقتی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از ارسال بسته پیشنهادی تعرفه‌های جدید شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سال جاری خبر داد، موضوع تصمیم‌گیری تقریبا تمام شده تلقی می‌شود و پس از آن باید دید آیا مورد تصویب نهاد مربوطه قرار خواهد گرفت یا خیر؟

    وضع و تعیین تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران باید بر اساس قیمت تمام شده باشد و قرار است تا پایان سال جاری پیشنهادات تغییر تعرفه‌ای از سوی شرکت مخابرات ایران برای بررسی و تصویب به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شود.

    تعرفه‌های جدید شرکت مخابرات ایران پس از بررسی و تصویب در هیات مدیره شرکت به رگولاتوری ارسال خواهد شد که پیش‌بینی شده سال آینده تکلیف تعرفه‌های مخابرات ایران مشخص شود. 

                     منبع: خبر خونه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد