سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

معرفی بهترین دستگاه‌های فن‌آوری سال

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران ، نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی CES که همه ساله در ماه ژانویه در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود، هفته گذشته به پایان رسید اما با وجود کاهش بودجه و شمار شرکت‌کنندگان، با نمایش جدیدترین محصولات فن‌آوری علاقه‌مندان بسیاری را جلب کرد. 

 

*لایت تاچ  

این دستگاه که ساخت شرکت لایت بلو اپتیکس است، دستگاه شگفت‌آوری است که می‌تواند با تابش تصاویر رنگی با قابلیت مولتی تاچ، هر سطح صافی را به یک رابط کاربری صفحه لمسی تبدیل کند و به کاربران اجازه می‌دهد همانند یک رایانه واقعی با آن به تعامل بپردازند.

لایت تاچ که یک دستگاه نسبتا کوچک است، به‌صورت تجاری موجود نبوده اما سازنده‌اش امیدوار است بتواند مجوز این فن‌آوری را به سازندگان دیگر بدهد.

 

* بلاگی 

 

دوربین فیلمبرداری بلاگی سونی نیازی به تغییر حالت‌های تصویربرداری ندارد زیرا امکان تصویربرداری خودکار آن به کاربر کمک می‌کند کیفیت تصویری مطلوب را در وضعیت‌های مختلف در محیط‌های داخلی و بیرونی به‌دست آورد و تسهیلاتی را برای ارسال مستقیم کلیپ‌های گرفته شده به سایت‌هایی مانند یوتیوب فراهم می‌کند.

همچنین با وجود اندازه کوچکش قادر به ضبط فیلم‌های اچ دی با کیفیت 1920 در 1080 بوده و تصاویری با وضوح پنج مگاپیکسل ثبت می‌کند و با وجود ماهیت سرگرمی‌اش دارای امکانات کاملی مانند تشخیص چهره و فن‌آوری تثبیت تصویر «استیدی شات» است.

 

*کتابخوان QUE

 

این دستگاه که مابین یک رایانه تبلت شکل و یک کتابخوان الکترونیکی است؛ یکی از ستاره‌های نمایشگاه بود. پلاستیک لوجیک که شرکت انگلیسی سازنده این دستگاه است، اعلام کرده این دستگاه بیش‌تر برای کاربران حرفه‌یی درنظرگرفته شده تا مصرف کنندگان عادی و به آن‌ها امکان می‌دهد اسناد را مشاهده و ویرایش کرده، روزنامه‌ها را با استفاده از شبکه بی‌سیم نسل سوم  

دانلود و برنامه‌هایشان را مدیریت و کتاب‌ها را برروی این دستگاه مطالعه کنند.

 

*نمایشگر سه‌بعدی 24 اینچی OLED سونی

 

یکی از چشم‌گیرترین تلویزیون‌های سه‌بعدی به نمایش درآمده در CES، نمونه اولیه از نمایشگر 24 اینچی OLED سونی بود. OLED فن‌آوری گرانی است که از مواد ارگانیکی برای ساطع کردن نور استفاده می‌کند. البته هنوز معلوم نیست چه زمانی تولید انبوه مدل‌های بزرگ‌تر از نمایشگرهای OLED این شرکت آغاز خواهد شد.

 

*باکسی

 

باکسی نرم‌افزاری است که می‌تواند در رایانه یا تلویزیون اپل نصب شده و بهترین محتوای ویدیوی اینترنتی را در تلویزیون پخش کند. کاربران می‌توانند از طریق سایت‌هایی مانند آی پلیر بی بی سی یا یوتیوب به محتوا دسترسی یابند اما سازندگان این نرم‌افزار تصمیم گرفتند روند نصب و دانلود را با عرضه دستگاهی که شبیه ویدیوپلیر است، آسان کنند.

بر اساس این گزارش دستگاه باکسی مستقیما به تلویزیون متصل شده و محتوای اینترنتی را برروی شبکه اینترنت خانگی کاربر پخش می‌کند.

 

*دستگاه IdeaPad U1 لنوو

 

دستگاه هیبریدی لنوو درواقع دو دستگاه در یک جاست و مانند یک لپ‌تاپ معمولی با ویندوز مایکروسافت کار می‌کند؛ حدود 1.7 کیلوگرم وزن دارد و کاربران می‌توانند با جدا کردن صفحه نمایش 11.6 اینچی آن، از این دستگاه به‌عنوان تبلت استفاده کنند.

بلندگوهای استریو، میکروفون و دوربین ویدیویی 1.3 مگاپیکسلی در صفحه نمایش جای گرفته‌اند. بدنه اصلی این دستگاه دارای هارد جامد سخت با گنجایش 128 گیگابایت است، در حالی که در شکل تبلت 16 گیگابایت حافظه فلش دارد و از دیگر امکانات آن می‌توان به اتصال بی‌سیم وای فای و نسل سوم بی‌سیم اشاره کرد.

 

*هلیکوپتر Parrot AR

 

Parrot AR دستگاه هلیکوپتر شکلی است که با چهار تیغه کار کرده و در هوا پرواز می‌کند و در داخلش دو دوربین کوچک ویدیویی قرار دارد که تصاویر را به آیفون ارسال می‌کنند که برنامه ویژه‌ای در آن اجرا شده و این دستگاه را به کنترل از راه دوری برای این هلیکوپتر و همچنین یک بازی ویدیویی تبدیل می‌کند. دستگاه پاروت کاملا مفهومی بوده اما کارشناسان معتقدند بازی‌های واقع‌گرایانه در ظرف دو ساله آینده متداول خواهند شد.

 

*تلویزیون سه بعدی پاناسونیک

 

نمایشگاه CES بی‌شک بدون تلویزیون بزرگی از سوی پاناسونیک نمی‌توانست یک نمایشگاه شود. تلویزیون سه‌بعدی صفحه پلاسمای 152 اینچی شرکت ژاپنی پاناسونیک یکی از محصولات برجسته امسال این نمایشگاه بود که از کنارهم گذاشتن نمایشگرهای پلاسمای متعدد ساخته شده اما بعید به نظر می‌رسد برای مصرف‌کنندگان عادی جذاب باشد و انتظار می‌رود جای خود را در هتل‌ها و مراکز فروش بیابد.

 

*دستگاه Sensawaft

 

آیا تابه‌حال خواسته‌اید نشانگر رایانه را تنها با نفستان کنترل کنید؛ این کاری است که Sensawaft به کاربران امکان می‌دهد با فوت کردن در میکروفون ویژه‌ای برای کنترل سرعت و مسیر حرکت نشانگر در صفحه رایانه، انجام دهند.

Zyxio که سازنده این فن‌آوری است، آن را برای کاربران رایانه کم توان جسمی بسیار مفید خوانده و به‌کار گرفتن آن برای موارد دیگر مانند استفاده شدن به عنوان دست سوم در تلفن‌های همراه به هنگام اجرای بازی‌های اکشن یا حتی کار کردن در دستگاه‌های ناوبری داخل خودرو را درنظر دارد.

 

*دستگاه eDGe

 

دستگاه دو نمایشگره تبلت به علاوه کتابخوان الکترونیکی ساخت Entourage دارای نمایشگر eInk در سمت چپ برای خواندن کتاب‌ها، کپی‌برداری و یادداشت‌برداری بوده و در سمت راست دارای نمایشگر ال سی دی است که با سیستم عامل آندروید کار می‌کند و قادر است وظایف رایانه‌یی ساده مانند ارسال ایمیل و مرور اینترنت را انجام دهد همچنین می‌تواند به عقب باز شود در نتیجه کاربران قادرند با یک دست آن را گرفته و به صفحه نگاه کنند. 

 

 منبع: ایسنا

نظرات 5 + ارسال نظر
پویا سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:12 ب.ظ http://tendollarclicks.blogsky.com

وبلاگ قشنگی داری حتما روش خیلی کار کردی جالبه وقت کردی به ماهم سر بزن

فاطی چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:46 ب.ظ http://ardestany.blogfa.com

سلام دوست عزیز و گلم...

اربعین از رازهای هستی است و اربعین حسین (ع) روز بسط لطف اوست بر پیروان و دوستدارانش. و در مقام حسین (ع) همین بس که در زیارت اربعینش خطاب به جدشان محمد مصطفی (ص) و پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) و مادر گرامیشان فاطمه (س) میگوییم که خداوند عزاداری شما را در رثاء حسین (ع) فبول فرماید.

در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین بن علی(ع) گفته میشود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. از سنتهای مردمی گرامی داشت چهلم مردگان است، که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات میدهند و مجلس یاد بود بر پا میکنند، در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، مراسم سوگواری عظیمی را در کشورها و شــــهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی بر پا میکنند. عاشقان و پیروان آن امام، در سحال اســـــرار اربعین به ذکر پرداخته و باران اشکبار چشم خویش را با مظلومیت حسین و یارانش پیوند می زنند. این راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هیچگاه بی رهرو نخواهد بود.

اربعین شهادت امام حسین (ع)تسلیت باد.

آقای ما...
تا تو بیایی انتظار را قاب میکنم وبر لوح دلم می کوبم. فریاد را حبس می کنم وبه سکوت اجازه حضور می دهم .در نبود تو جام تلخ فراق را سر می کشم وسر به دوش هجران می نهم وبرای آمدنت دعا می کنم. به امید آنروز هزار وصد وهفتادمین شمع را روشن می کنیم ومنتظرت می مانیم. به خدای کعبه می سپارمت وسبد سبد نرگس ویاس چشم براهی میکنم.

التماس دعا...

[گل]

عقاید شیعه چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:19 ب.ظ http://aghaedshia.blogsky.com/

سلام
ممنون که به ما سر زدید.
یاحق

فاطی جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:42 ق.ظ http://ardestany.blogfa.com

سلام.......

دنیای زیبا پست جدید گذاشته .
منتظرحضور گرم و نظرات ارزندتون هستم.

متشکرم.

[گل]

مجتبی شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:56 ب.ظ http://www.motaass.blogfa.com

سلام دوست آبی من
دیدی چی شد ؟
باختیم بدم باختیم
نمیایی دلداریم بدی ؟؟؟
منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد