سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

تحول بزرگ در اینترنت

ثبت آدرس سایت های اینترنتی به حروف غیر لاتین امکان پذیر شد
کوالالامپور - هیات مدیره موسسه نام ها و اعداد اینترنت (آیکان) به امکان ثبت آدرس سایت های اینترنتی به حروف غیر لاتین رای مثبت داد.  
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه استریت تایمز سنگاپور، دولت ها و نمایندگان آنها از تاریخ 16 ماه نوامبر می توانند درخواست برای ثبت آدرس سایت های اینترنتی خود با حروفی غیر از لاتین را ارایه دهند.
این گزارش می افزاید: کاربران اینترنت از ابتدای سال آینده میلادی می توانند چنین آدرس های اینترنتی را در مرورگرهای اینترنتی خود مشاهده کنند.
"پیتر تراش" رییس آیکان پیشتر اعلام کرده بود که این امکان بزرگترین تغییر فنی در اینترنت در طول 40 سال تاریخ آن است.
بنابراین گزارش بیش از نیمی از یک میلیارد و 600 میلیون کاربر اینترنت در جهان، از رسم الخطی غیر از لایتن استفاده می کنند.

جشنواره موسیقی و انتقاد از قضاوت داوران

بحث ممیزی و سانسور در موسیقی موضوعی است که چه در جشنواره و چه در زمان‌های دیگر گروه‌های موسیقی همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید این انتظار که هیچ نوع ممیزی و نظارتی بر موسیقی، اشعار و دیگر بخش‌های مرتبط با یک کنسرت یا آلبوم موسیقی وجود نداشته باشد، منطقی نباشد. اما این که ممیزی‌ها در حد سلایق و معیارهای شخصی و در چارچوبی کوچک محدود شود هم به همان میزان غیرمنطقی است.

ادامه مطلب ...

خبرگزاری پیامکی

اولین آژانس اخبار پیامکی ایران با هدف ارسال سریع آخرین اخبار مهم داخلی و خارجی راه اندازی شد.

 

به گزارش جهان آژانس خبری پیامکی "پیام" برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است و علاقمندان به دریافت اخبار به صورت پیامک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بین المللی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی می توانند با مراجعه به این سایت و نام نویسی، آخرین اخبار را باذکر منبع و زمان انتشار بر روی تلفن های همراه خود دریافت نمایند.

"پیام نیوز" برترین و مهمترین اخبار در حوزه های مختلف را از حدود 100 روزنامه، سایت خبری و خبرگزاری داخلی و خارجی مورد رصد قرار داده و به صورت پیامک در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

علاقه مندان می توانند برای توضیحات بیشتر در خصوص نحوه فعالیت آژانس و نام نویسی در آن به سایت payamnews.com مراجعه کنند.

گذرنامه های جدید الکترونیکی شدند

به تدریج به افرادی که برای دریافت گذرنامه جدید یا تعویض آن به اداره گذرنامه مراجعه می کنند، گذرنامه الکترونیکی داده می شود 

 

ادامه مطلب ...

لغو مجوز کنسرت شجریان به خاطر دو نوازنده زن

به طوری که عنوان گردید چنانچه خانم ها حذف و یا جایگزین گردند مجوز این کنسرت بلافاصله صادر خواهد شد و دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت که طبیعتاً قبول چنین شرایطی برای ما غیر ممکن بود.  

 

ادامه مطلب ...

اقدام تعجب برانگیز گوگل نسبت به آی فون

گوگل که حسادتش گل کرده در یک اقدام بی سابقه اپلیکیشنی بنام reMail را خریده و سپس از فروشگاه iTunes اپل تا اطلاع ثانوی دور از دسترس قرار داده...  

 

گوگل که حسادتش گل کرده در یک اقدام بی سابقه اپلیکیشنی بنام reMail را خریده و سپس از فروشگاه iTunes  اپل تا اطلاع ثانوی دور از دسترس قرار داده و کاربرانی که قصد خرید دارند بعد از این قادر به استفاده ازین برنامه جهت جستجو روی ایمیلهای خود نیستند. این برنامه از ایمیلهایی که با آیفون اپل مرتب می شود، فهرست سازی نموده و تمام ایمیلها را کپی کرده و روی آیفون با اسم و مشخصاتی که بتوان به آسانی بدانها دسترس پیدا کرد؛ ذخیره می کند. این برنامه تا قبل از خرید ناگهانی این شرکت نرم افزاری توسط گوگل کار می کرد اما پس از معامله ای مشکوک از کار انداخته شد. تنها کاربرانی که عضو آن هستند به طور محدود می توانند از آن استفاده نمایند تا اینکه سایرین منتظر تصمیم بعدی گوگل بمانند.

گابور سل طراح این برنامه نرم افزاری قبلا برای شرکت گوگل کار می کرده و ظن آن میرود که وی را تطمیع نموده و حالا قصد دارند ازین اپلیکیشن روی محصولات گوگل و نه اپل استفاده نمایند. این برنامه تنها به مدت کمتر  از 6 ماه است که وارد بازار شده و نسخه عادی آن اجازه می دهد تا با آیفون به جی.میل وصل شده و ایمیل ها را دیده و ذخیره نمود. نسخه اصلی اش به کاربر اجازه دسترسی به باکس ایمیلهای مختلف مانند یاهو و هاتمیل و ... را هم می دهد.

این برنامه از پروتکل IMAP روی ایمیل استفاده کرده و ورودی ایمیلها را کپی می کند.و سپس کاربر می تواند به جستجو بپردازد. reMail حدود 1000 ایمیل را در حجم 5 مگابایت فشرده سازی می کند که متوسط هر پیام حدود 5 کیلوبایت می شود.

ممکن است گوگل از گابور سل خواسته تا به شغل قبلی اش بازگردد. البته باید منتظر بود تا دید آیا بزودی تحولی در تلفنهای آندروید گوگل خواهد افتاد؟ بعد می توان به طور قطع فهمید که گوگل این برنامه را جهت استفاده در محصولات خود از چنگ اپل در آورده است. از لحاظ حقوقی ظاهرا حرکت گوگل اقدامی خلاف به شمار نمی آید اما از نظر عرفی کارش به نامردی تعبیه شده است. شاید هم گوگل قصد دارد یکی یکی برنامه های اپل را خریده و جزو جهاز آندرویدش کند تا بدین طریق هم رقیب را از میدان به در کند و هم محصولات خود را پر بار تر نماید.

ادامه مطلب ...