سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

باز هم غوغای اینتر بعد از شکست یووه

  

دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، با پیروزی ۱-۳ اینتر مقابل بارسلونا آغاز شد.

این دیدار سه شنبه شب و در حالی آغاز شد که آبی اناری پوشان، پس از سفری طولانی و خسته کننده، و با طی مسافتی ۹۰۰ کیلومتری خود را به میلان رسانده بودند و با خستگی ناشی از سفر روانه دیدار ورزشگاه سن سیرو شدند.

با این وجود اولین گل این دیدار،توسط شاگردان گواردیولا از راه رسید و پدرو رودریگس در دقیقه ۱۹ بازی، اولین گل بازی را به ثمر رساند.بازی کاملا متعادل دنبال می شد و ده دقیقه بعد، در دقیقه ۲۹ بود که اسنایدر گل تساوی بخش اینتر را به ثمر رساند.نیمه اول با تساوی دو تیم به پایان رسید و در دقیقه ۴۹ بازی بود که مایکون، گل دوم تیم میزبان را به ثمر رساند.

گل دقیقه ۶۰ دیه گو میلیتو نیز آب سردی بر پیکره گواردیولا و شاگردانش بود؛ هرچند که این گل به نظر گلی مردود می رسید ولی داور بازی آن را صحیح اعلام کرد.

تلاشهای بازیکنان تیم کاتالان در دیدار سه شنبه شب ورزشگاه سن سیرو بی نتیجه ماند و شاگردان گواردیولا نتوانستند در ۳۰ دقیقه پایانی این بازی گل دیگری را به ثمر برسانند و قهرمان فصل قبل رقابتهای لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، در نهایت در سن سیرو و با نتیجه ۱-۳ مقابل قهرمان فصل قبل ایتالیا زانو زد.

پس از به صدا درآمدن سوت پایانی این دیدار، تعدادی از بازیکنان بارسا برای اعتراض به برخی از تصمیمات داوری، داور پرتغالی را احاطه کرده بودند و به او گلایه می کردند.در نهایت بازیکنان بارسلونا نیز در پی بازیکنان اینتر از زمین مسابقه خارج شدند و شاگردان گواردیولا تسلیم قدرت تاکتیکی نرآتزوری شدند. تیم مورینیو از نظر تاکتیکی، تیم برتر میدان بود و شاگردان گواردیولا نتوانستند نمایشی مشابه با نمایشهای قبلی شان در رقابتهای اروپایی را به نمایش بگذارند.

در پایان این دیدار، روزنامه مارکا نیز با آنالیز کوتاهی از شرایط بازی این دیدار نوشت:« اینتر، بارسا را از رسیدن به برنابئو دور کرد.»   

 

  

همچنین در اولین دیدار از دیدارهای هفته سی و چهارم رقابتهای سری آ، اینتر توانست در ورزشگاه جوزرپه مه آتزا از سد یوونتوس با نتیجه دو بر صفر بگذرد و داربی ایتالیانو امسال هم پشت سر بگذارد. 

 


  

 

دیدار ۲ تیم خسته و مدعی لیگ را، استقلال برد تا بالاتر از پرسپولیس در جای سوم جدول رده بندی لیگ قرار بگیرد.

بازی را استقلالیها بهتر از حریف خود آغاز کردند و خوب هم ادامه دادند، ضمن اینکه ذوب آهن نیز در طول دقایق اولیه بازی چشم به ضدحملات خود داشت، جایی که محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی کم اثر تر و عصبی تر از بازیهای قبل خود نشان می دادند، تا اینکه صاحب یک ضربه پنالتی و گل شد که بعد از آن به حفظ گل خود پرداخت.

بعد از گل و در نیمه دوم صمد مرفاوی تعویض هایی را انجام داد که به تاکتیک دفاعی استقلال و حفظ نتیجه کمک می کرد،استقلالیها با این پیروزی ۵۲ امتیازی شدند و به رتبه سوم جدول صعود کردند، ضمن اینکه فاصله این تیم تا ذوب آهن ۲ امتیاز و با پرسپولیس یک امتیاز است که این بیانگر این واقعیت است که بازیهای این ۳ تیم در ادامه راه لیگ از حساسیت های بالایی برخوردار خواهد بود.

 گل استقلال: خطا روی مجیدی در محوطه جریمه ذوب آهن را محسن قهرمانی خطای پنالتی اعلام کردکه ضربه پنالتی را سیاوش اکبرپور به گل تبدیل کرد.البته داور دستور تکرار ضربه را داد که بار دیگر سیاوش اکبرپور پنالتی استقلال را به ثمر رساند.   

 

 


 

منچستریونایتد موفق شد تا به لطف تک گل اسکولز در وقتهای تلف شده بازی، سه امتیاز داربی شهر منچستررا از آن خود کند.

داربی شهر منچستریونایتد در ورزشگاه ایستلند برگزار شد.امیدهای شیاطین سرخ برای قهرمانی در صورت کسب نتیجه ای غیر از پیروزی، کمرنگ تر می شد و از سوی دیگر شاگردان مانچو نیز به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند تا بتوانند جایگاه خود در رده چهارم جدول را حفظ کرده و در همین رده باقی بمانند.

این بازی با فشار فراوان تیم میزبان آغاز شد ولی در دقایق میانی به تعادل کشیده شد. وین رونی نیز از ابتدا در ترکیب شیاطین سرخ به میدان رفته بود و در دیگر سوی میدان نیز آدبایور و تبس اکثر حملات تیم میزبان را ترتیب می دادند.

نیمه اول این دیدار گلی را در بر نداشت و در نیمه دوم نیز با وجود تعویضهایی که مربیان دو تیم انجام دادند، گلی از راه نرسید.

۹۰ دقیقه زمان قانونی بازی با تساوی بدون گل پایان یافت ولی در نهایت این پل اسکولز بود که در دقیقه ۹۳ بازی با استفاده از پاس تماشایی اورا، گلی تماشایی وارد دروازه شی گیون کرد تا یونایتد در ثانیه های پایانی به گل بسیار ارزشمندی دست بیابد و همچنان به تعقیب چلسی در صدر جدول ادامه دهد.  

و در دیگر دیدار حساس این هفته رقابتهای لیگ برتر انگلستان تاتنهام موفق شد تا با نتیجه ۱-۲ از سد میهمانش چلسی عبور کند. 

 

 


   

بارسا هم در داربی شهر بارسلون مقابل همشهری خود اسپانیول در حالی که ۱۰ نفره هم بود نتیجه ای بهتر تساوی بدون گل بدست نیاورد تا همچنان با اختلاف یک امتیاز بیشتر نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لالیگا بایستد.

 

پیام سر الکس فرگوسن برای ناصر حجازی

 

 

سرالکس فرگوسن سرمربی افسانه‌ای منچستریونایتد طی نامه‌ای برای یک ایرانی مقیم انگلستان از ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران احوالپرسی کرده و برای شفای او دعا کرده است.

جاوید جعفری فراهانی، نویسنده سابق روزنامه دنیای فوتبال وایرانی مقیم انگلستان نقطه آغاز ماجراست. او که از علاقه‌مندان پروپاقرص فوتبال است و در مسائل فنی هم دستی بر آتش دارد در حین تعطیلات دانشگاه و در پی تماشای بازی منچستریونایتد و چلسی در اولدترافورد به فکر ایجاد ارتباط حجازی و فرگوسن می‌افتد و به همین منظور به باشگاه منچستر می‌رود.

فراهانی می گوید: گفت و گوی ما با پیش بینی بازی بعد از ظهر ، بین چلسی و منچستر شروع شد و بعد از آن من هدف ام از درخواست ملاقات را مطرح کردم که ارائه اطلاعاتی در مورد دومین دروازه بان قرن آسیا و اسبق تیم ملی بود و پیشنهادی مبنی بر ساختن فیلمی با حضور بازیکنان و کادر فنی و سخن گفتن شان به زبان پارسی با بیان آرزوی سلامتی برای ناصر حجازی را شامل می شد. شلی از این مسئله استقبال کرد و بیان این که با سر الکس فرگوسن و مسئولین رسانه ای تیم این مسئله را مطرح میکند ، درخواست زمان برای پیگیری این پروژه نمود. بعد از حذف منچستر از لیگ قهرمانان اروپا ، طی گفت و گو مجددی با او ، به اطلاع من رساند که در حال حاضر امکان تهیه این فیلم وجود ندارد و به جای آن در نظر دارد که تقدیر نامه ای از جانب باشگاه به آقای حجازی اهدا کنند و من را به مرکز تمرین باشگاه ( که خارج از ورزشگاه اولدترافورد قرار دارد ) و دفتر سر الکس فرگوسن ارجاع داد.

درنهابت مسئول رسانه‌ای باشگاه به اطلاع این ایرانی خوش ذوق می‌رساند که سرالکس شخصا نامه‌ای برای اسطوره فوتبال ایران نوشته است. حجازی که در دوران اوجش سابقه حضور در تمرینات منچستر را داشته در این نامه با احوالپرسی گرم و احساسات فوق‌العاده فرگوسن مواجه شده است. این نامه احتمالا با پاسخ ناصر حجازی هم روبه‌رو خواهد شد و شاید ادامه این دیالوگ به اتفاقی باور نکردنی منجر شود.

ناصر حجازی آنقدر بزرگ، قابل احترام و محبوب هست که بتوان از منچستر یونایتد درخواست یک بازی دوستانه با استقلال کرد ولابد دیدن ناصر حجازی درون دروازه حتی برای چند ثانیه از اتفاقات تاریخی فوتبال ایران خواهد بود.

متن نامه محبت‌آمیز فرگوسن به این شرح است: ناصر عزیز من از جاوید جعفری فراهانی نامه‌ای دریافت کردم و باید بگویم که وقتی شنیدم حال شما خوب نیست متاسف شدم. به این فکر افتادم که پیغام بازیکنان و دستیارانم را برسانم دوست دارم بدانی که همه جا به فکر تو هستیم. شخصا به خاطر همه فداکاری‌ها و تلاش‌هایت برای باشگاه تشکر می‌کنم. این فداکاری‌ها بسیار ارجمند است. می‌دانم که ماه‌های اخیر را به سختی پشت سر گذاشتی اما مطمئن باش که با دعاها و افکار ما آرامش پیدا خواهی کرد.