سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سوزاندن نسخه‌های انجیل در مقابل قرآن سوزی در آمریکا

تصمیم یک تاجر اهل افریقای جنوبی در سوزاندن نسخه‌های انجیل در پاسخ به تصمیم کلیسای فلوریدا، با مخالفت دادگاهی در این کشور روبرو شد ...

دادگاهی در افریقای جنوبی سوزاندن نسخه‌های انجیل توسط یکی از شهروندان این کشور را در پاسخ به ادعای کلیسای فلوریدا ممنوع کرد.

به گزارش مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، تصمیم یک تاجر اهل افریقای جنوبی در سوزاندن نسخه‌های انجیل در پاسخ به تصمیم کلیسای فلوریدا، با مخالفت دادگاهی در این کشور روبرو شد.

دادگاه شهر ژوهانسبورگ ضمن مخالفت با این اقدام، درباره سوزاندن نسخه های انجیل به این تاجر هشدار داد. "یاسمین عمر" از مقامهای این دادگاه در این باره گفت : آزادی بیان نامحدود نیست و اگر اقدام کسی سبب آسیب رساندن به دیگران شود، باید از آن جلوگیری کرد.

این دادگاه همچنین خواستار ممنوعیت آتش زدن هر گونه کتاب دینی شده و قرار است این درخواست در مراجع قضایی بالاتر مورد بررسی قرار گیرد.

تاجر مذکور تهدید کرده که در صورت سوزانده شدن نسخه‌های قرآن در کلیسای فلوریدا، وی نیز در اقدامی تلافی جویانه نسخه‌های انجیل را به آتش می‌کشد. وی تأکید کرده این اقدام را در پاسخ به تصمیم کشیش "تری جونز" انجام داده و هیچ خصومتی با پیروان مسیحیت و یهودیت ندارد.

از سوی دیگر شورای مسلمانان افریقای جنوبی تصمیم کلیسای فلوریدا را محکوم کرده و خواستار لغو آن شده است. یک سخنگوی این شورا در این باره گفته است: از آقای جونز می‌خواهم به جای این کار کتاب قرآن را بخواند و سعی کند مفهوم آیات آن را درک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد