سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

زن باردار هشت ماهه کره‌ای دو طلا گرفت

در رقابت های تیراندازی تپانچه 10متر بادی انفرادی و تیمی ژین یونمی که اکنون یک زن باردار هشت ماهه است، توانست دو مدال طلا را کسب کند تا یکی از شگفتی های مسابقات را رقم بزند.


 http://www.mashreghnews.ir/Images/News/Smal_Pic/23-8-1389/IMAGE634254108552943750.jpg

روزی که نخستین پیام کامپیوتری ارسال شد

۴۱ سال پیش در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ دو محقق علوم کامپیوتر نخستین پیام را از طریق اینترنت برای یکدیگر ارسال کردند. پروفسور لئونارد کلینراک و چارلی کلین از دانشگاه UCLA در این روز تلاش کردند کلمه ‪"‬log‪"‬ را ارسال کنند. ‏ 


 
‏ 
البته ۴۱ سال پیش اوضاع خطوط ارتباطی اصلا خوب نبوده و کامپیوتر مقصد فقط دو حرف ‪"‬lo‪"‬ را دریافت کرد و آخرین حرف به خاطر کرش کردن کانکشن آپارنت به مقصد نرسید! اما به هر حال این نسختین پیام کامپیوتری محسوب می شود و بعضی ها آن را نخستین ایمیل دنیا می نامند.

ثروتمندترین مردان جهان دیجیتال

این روزها ما در واقع دو آمریکا داریم یا شاید حتی آمریکا را به دو صورت می‌بینیم؛ یکی آمریکایی با مردم بیکار و در جست‌وجوی کار که در آن نرخ بیکاری هر روز افزایش پیدا می‌کند و در مقابل نفوذ فقر و تنگدستی هم بیشتر و بیشتر می‌شود. از طرف دیگر این روزها شاهد آمریکایی دیگر هستیم با شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و با فروش چشمگیر، سرمایه‌های رو به رشد و البته فرصت‌هایی که انگار پایانی ندارند. با این اوصاف چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد که بزرگان عرصه تکنولوژی آمریکا جایگاهی ویژه در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا برای خودشان دست و پا کرده باشند. شاید باور نکنید اما دارایی‌های 10 ثروتمند عرصه تکنولوژی آمریکا تا پایان سال 2010 افزایشی برابر 6/13 میلیارد دلار نسبت به سال میلادی گذشته خواهد داشت. بسیاری از این ثروتمندان حالا دیگر آنقدر مشهور شده‌اند که در میان اغلب مردم دنیا شناخته می‌شوند.



حتمآ به ادامه مطالب بروید
ادامه مطلب ...