سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

قرعه کشی دور یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی دور یک چهارم و نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیون سوئیس انجام شد. در مرحله یک چهارم نهایی چلسی و منچستریونایتد از لیگ برتر انگلیس برابر هم قرار گرفتند که یادآور دیدار پایانی این رقابتها در سال 2008 است.


در پایان دور یک هشتم نهایی فصل 2011-2010 لیگ قهرمانان اروپا هشت تیم شاختار دونتسک اوکراین، چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام انگلیس، بارسلونا و رئال مادرید از اسپانیا و همچنین اینترمیلان و شالکه از آلمان راهی دور یک چهارم نهایی شدند.

درمراسمی که دقایق پیش در سوئیس انجام شد این تیم‌ها حریفان خود را در دور یک چهارم و نیمه نهایی شناختند.

حساس‌ترین دیدار دور یک چهارم نهایی را رقابت دو تیم لیگ برتری چلسی و منچستریونایتد تشکیل می‌دهد. ضمن آنکه در دور نیمه نهایی نیز پیکار احتمالی بارسلونا و رئال مادرید تمام چشمها را به خود خواهد دوخت.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دیدارهای دور یک چهارم نهایی روزهای پنجم و سیزدهم ماه آوریل و دیدارهای دور نیمه نهایی 26 آوریل و چهارم مه انجام خواهند شد.

دیدار پایانی فصل جاری رقابتها هم روز 28 ماه مه در ورزشگاه تاریخی ومبلی لندن برگزار می‌شود.

دررقابتهای فصل جاری لیگ برتر با داشتن سه نماینده در میان 8 تیم موفق‌ترین لیگ اروپایی شمرده می‌شود. پس از لیگ برتر، لیگا با داشتن دو نماینده در مکان دوم نشست. آلمان، اوکراین و ایتالیا نیز هر کدام یک نماینده را در جمع هشت تیم برتر فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دارند. در دور یک چهارم و نیمه نهایی برخلاف دور یک هشتم نهایی هیچ محدودیتی برای رویارویی تیمها وجود ندارد و تیمهایی از یک کشور هم می‌توانند با هم پیکار کنند.

پیش از انجام مراسم قرعه کشی جانی اینفانتینو دبیرکل اتحادیه اروپا به روی سن رفت و در سخنانی کوتاه به نحوه چگونگی انجام مراسم پرداخت. پس از آن هشت تیم حاضر در دور یک چهارم نهایی با نمایش فیلمی کوتاه به حاضران معرفی شدند.

گری لینه کر مهاجم دهه 80 و ابتدای دهه 90 تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان نماینده فوتبال کشورش و همچنین سفیر بازی پایانی در مراسم قرعه کشی حضوری فعال و پررنگ داشت.

او در جام جهانی 1986 مکزیک بهترین گلزن آن رقابتها شناخته شد و در جام جهانی 1990 ایتالیا به عنوان چهارم رقابتها دست یافت.

(برنامه دور یک چهارم نهایی)


رئال مادرید - تاتنهام

چلسی - منچستریونایتد

بارسلونا- شاختاردونتسک

اینتر - شالکه


(برنامه دور نیمه نهایی)


برنده اینتر - شالکه با برنده چلسی - منچستریونایتد

برنده رئال مادرید - تاتنهام با برنده بارسا - دونتسک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد