سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا/ قهرمانی اینتر

دیدار فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شنبه شب در حضور بیش از ۸۶ هزارنفر در ورزشگاه ویمبلی لندن میان تیم های منچستریونایتد انگلیس و بارسلونا اسپانیا با قضاوت ویکتور کاسای مجارستانی آغاز شد.   

 بارسلونا در این دیدار موفق شد با نتیجه ۳ بر یک مقابل منچستریونایتد به برتری برسد تا پس از سال های ۱۹۹۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹، برای چهارمین بار قهرمان اروپا شود.

پدرو رودریگوئز در نیمه اول و در دقیقه ۲۷ ابتدا بارسا را پیش انداخت؛ اما وین رونی در موقعیتی مشکوک به آفساید در دقیقه ۳۴ بازی را به تساوی کشاند.

در نیمه دوم لیونل مسی در دقیقه ۵۴ گل دوم مردان کاتالانی را به ثمر رساند و داوید ویا نیز در دقیقه ۶۹ گل سوم این تیم را به ثمر رساند تا شاگردان گواردیولا عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را از آن خود کنند. 

 

 

شرح نیمه اول:

در ابتدای این دیدار شیاطین سرخ که در خاک کشورشان به میدان رفته بودند با ارائه پرسینگ بر روی بازیکنان بارسا بازی را بهتر از این تیم آغاز کردند و موقعیت هایی را بر روی دروازه شاگردان گواردیولا تدارک دیدند؛ اما پس از آن و سپری شدن زمان بازی بارسایی ها شروع به ارائه پاس های معروف خود کردند که چندان به مذاق هوادارن منچستر خوش نیامد و با سوت های ممتد به دنبال برهم زدن تمرکز بارسایی برآمدند.

در ادامه روی پاسکاری زیبا و چشم نواز شاگردان گواردیولا در دقیقه ۱۶ بازی، پدرو رودریگوئز در موقعیت خوبی قرار گرفت که با بی دقتی توپ را از کنار دروازه ادوین فن درسار به بیرون فرستاد.

پس از این موقعیت، بارسلونا به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفت تا شاگردان فرگوسن نظاره گر میدان داری حریف کاتالانی خود باشند.

در ادامه این بازی، شوت سرکش داوید ویا از پشت محوطه جریمه منچستر با فاصله اندک از کنار دروازه این تیم عبور کرد. ویا در فاصله کمتر از یک دقیقه صاحب موقعیت دیگری شد که فن درسار به خوبی توپ را مهار کرد.

حملات متعدد بارسایی ها که هر لحظه بوی گل می داد با عصبانیت و اعتراض شدید سرآلکس فرگوسن همراه بود که با فریاد از شاگردانش می خواست تا تحت تاثیر بازی بارسایی قرار نگیرند.

در ادامه بارسلونا مزد بازی بهتر خود را گرفت و روی پاس استثنایی ژاوی هرناندز، پدرو رودریگوئز در موقعیت تک به تک با فن درسار قرار گرفت و در دقیقه ۲۷ دروازه شیاطین سرخ را باز کرد تا فرگوسن مغموم و ناراحت تنها برروی نیمکت به عملکرد بازیکنان تیمش بیاندیشد.   

 

پس از این گل، بازی روند عادی خود را طی می کرد تا وین رونی در دقیقه ۳۴ روی حرکتی که خودش سازنده آن بود پاس دقیقی را در موقعیت مشکوک به آفساید در اختیار رایان گیگز قرار داد و این بازیکن ولزی بار دیگر رونی را صاحب توپ کرد تا این بازیکن ملی پوش انگلیسی دروازه ویکتور والدس را بگشاید تا بازی به تساوی کشیده شود.

پس از گل شیاطین سرخ، بار دیگر بارسایی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و موقعیت هایی را هم بر روی دروازه منچستر تدارک دیدند که مهمترین فرصت شاگردان گواردیولا حرکت داوید ویا در عمق خط دفاعی منچستر و پاس رو به جلو برای مسی بود که مهاجم ریزنقش آرژانتنی هر چقدر تلاش کرد تا به توپ برسد، موفق نشد تا فن درسار با خوش شانسی گل دیگری را درون دروازه خود نبیند.

درنهایت نیمه اول این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و دو تیم در این نیمه با نتیجه مساوی راهی رختکن شدند.

شرح نیمه دوم:

در این نیمه شاگردان گواردیولا با دقایقی تاخیر وارد زمین بازی شدند و پس از سوت داور و آغاز نیمه دوم، باردیگر بازی هجومی خود را به نمایش گذاشتند و حملات نصفه و نیمه ای را بر روی دورازه منچستر ایجاد کردند که در دستیابی به گل ناکام بودند.

حملات بارسایی ها همچنان ادامه داشت تا لیونل مسی با پاس عرضی اینیستا در پشت محوطه جریمه منچستریونایتد صاحب توپ شد تا بر روی تعلل و غفلت مدافعان شیاطین سرخ، این بازیکن با شوتی محکم و تماشایی در دقیقه ۵۴ دروازه ادوین فن درسار را باز کرد تا دوازدهمین گل خود را در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برساند تا همچنان رکورد خود را در این پیکارها بهبود بخشد و مردان کاتالانی با نتیجه ۲ بر یک پیش بیافتند.  

 

 

برتری شاگردان گواردیولا، سبب شد تا منچستری ها روبه جلو حرکت کنند و از لاک دفاعی خارج شوند، این موضوع باعث شد تا آبی و اناری ها فضای بیشتری را برای ارائه تیکی تاکای خود داشته باشند و ضد حملات خطرناکی را بر روی دروزاه شاگردان فرگوسن فراهم کنند.

در یکی از این حملات، مسی در موقعیت مناسب دیگری قرار گرفت، اما عکس العمل مناسب فن درسار مانع از به ثمر رسیدن گل دیگری برای بارسا شد.

تشویق هواداران بارسلونا که سر از پا نمی شناختند روند روبه جلو شاگردان گواردیولا را به همراه داشت و شوت های متعدد بازیکنان بارسا که در نیمه دوم رو به این حربه تاکتیکی آورده بودند، یکی پس از دیگری با عکس العمل فن درسار مهار شد تا گل های بیشتری برای مردان کاتالان به ثمر نرسد.  

 

در ادامه لیونل مسی این بار در نقش سازنده گل ظاهر شد و با برهم ریختن لایه های دفاعی منچستر داوید ویا را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم با ضربه ای کات دار و تماشایی دروازه فن درسار شوت گیر را در دقیقه ۶۹ گشود تا گل سوم شاگردان گواردیولا به ثمر برسد و آب سردی بر پیکره شیاطین سرخ ریخته شود.   

 

شاگردان فرگوسن برای کاهش فاصله حملاتی را بر روی دروازه بارسا داشتند و نانی مهاجم شیاطین سرخ موقعیت هایی را بدست آورد که در نهایت در به ثمر رسیدن گل ناکام بود تا درنهایت بارسلونا با نتیجه ۳ بر یک قهرمان اروپا شود.

در لحظات پایانی پپ گواردیولا، مدافع متعصب خود کارلوس پویول را روانه میدان کرد تا کاپیتان کاتالان ها خود را آماده بالای سر بردن جام قهرمانی کند.

بارسلونا با این پیروزی برای چهارمین بار عنوان قهرمانی اروپا را تصاحب کرد تا گواردیولا نیز به عنوان سرمربی رکورد جدیدی را در کارنامه خود ثبت کند.  

  

گواردیولا با این قهرمانی به عنوان تنها مربی شناخته شد که هم به عنوان بازیکن در سال ۱۹۹۲ و هم مربی در یک ورزشگاه (ویمبلی) عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را بدست آورده است.

شاگردان فرگوسن نیز با این شکست و کسب عنوان نایب قهرمانی، نتوانستند انتقام دیدار سال ۲۰۰۹ در ورزشگاه رم را بگیرند و بازهم در مصاف با بارسا ناکام ماندند. 

 

 


 

تیم فوتبال اینتر برای هفتمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال ایتالیا را به دست آورد.  

 

 

دیدار پایانی جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) یکشنبه شب برگزار شد و مدافع عنوان قهرمانی با پیروزی سه بر یک مقابل پالرمو بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست آورد.

اینتر که با شکست رم به دیدار پایانی رسیده بود، در این دیدار کار چندان دشواری پیش رو نداشت و توانست با درخشش مهاجم کامرونی خود به برتری دست پیدا کند.

اتوئو در دقیقه ۲۶ اینتر را از حریف پیش انداخت و مدافع عنوان قهرمانی با همین برتری راهی رختکن شد.

زننده تک گل بازی در نیمه اول ، در دقیقه ۷۶ ، گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند تا در فاصله ۱۴ دقیقه مانده به پایان بازی خیال آبی مشکی پوشان از بابت فتح هفتمین جام آسوده شود.

مونیوز در دقیقه ۸۸ هر چند توانست یکی از گل ها را جبران کند، اما میلیتو در آخرین دقیقه بازی بار دیگر اختلاف را به عدد دو رساند.

اینتر در پایان در این دیدار که در ورزشگاه المپیک شهر رم برگزار شد، توانست سه بر یک به برتری برسد.

پالرمو هم که با شکست میلان مدعی راهی دیدار پایانی شده بود، به نایب قهرمانی بسنده کرد.

یوونتوس و رم با ۹ قهرمانی بهترین تیم های ایتالیا در جام حذفی هستند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد