سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

ردیف موسی‌خان معروفی به روایت محسن نفر رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، محسن نفر پس از سال‌ها کوشش و تلاش در راه اجرای ردیف سازی استاد موسی خان معروفی این اثر ارزشمند را آماده انتشار کرده است. این اثر دوشنبه آینده در انتشارات سوره مهر رونمایی می‌شود.

زنده یاد موسی خان معروفی (۱۳۴۴-۱۲۶۸) بیش ازسی سال برای جمع و تدوین و نوشتن ردیف موسیقی زحمت کشید و شرح زحمات خود را درمجله موزیک ایران سال 1341 نوشت.
محسن نفر اجرا کننده و راوی این اثر موسیقایی در سال ۱۳۳۹ در تهران چشم به جهان گشود. در یازده سالگی به هنرستان عالی موسیقی وارد و از محضر استادانی همچون رضا وُهدانی بهره‌مند شد. همزمان با آغاز دوره دوم هنرستان بنا به پیشنهاد مرحوم وهدانی به استاد علی اکبر خان شهنازی معرفی شد که این دوره پنج سال به درازا کشید. عشق و علاقه به ساز تار، ایشان را شش روز در هفته به پای درس استاد شهنازی می‌کشاند به طوری که علاوه بر کلاس‌های روزانه و شبانه استاد شهنازی در هنرستان، در کلاس‌های ایشان در مکتب صبا نیز حضور یافته و از خرمن دانش ایشان بهره‌ها گرفت. در سال ۱۳۵۵ بنا به پیشنهاد مرحوم محمود کریمی و دعوت رئیس وقت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی -داریوش صفوت- جهت تدریس تار و سه تار وارد مرکز شده و از محضر اساتیدی همچون یوسف فروتن و سعید هرمزی و نیز عبدالله دوامی و محمود کریمی بهره‌مند شد. پس از آن در سال ۱۳۵۷ با رتبه اول از هنرستان عالی موسیقی فارغ التحصیل و با شرکت در آزمون ورودی گروه موسیقی و اخذ رتبه اول وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. وی در سال ۱۳۷۰ به رتبه علمی استادیاری در موسیقی سنتی (وزارت فرهنگ و آموزش عالی کشور) نائل آمد و در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ مدرک کارشناسی فلسفه از دانشگاه تهران شد. محسن نفر هم اکنون به اجرا (داخل وخارج از کشور)، تحقیق و پژوهش در عرصه موسیقی و تدریس در دانشکده‌های موسیقی کشور اشتغال دارد. از آثار منتشر شده محسن نفر می توان یه وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، یاس، فکر نو، خاکستری آبی و... اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد