سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

صدیف و پیرنیاکان ردیف‌ آوازی رضوی‌سروستانی را نقد می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران،‌ سیدعباس سجادی دراین باره گفت:«ما در دوره اول نقد نغمه پانزده نشست نقد و بررسی آثار مختلف موسیقیایی را برگزار کردیم. در این دوره نیز قصد داریم تا 6 برنامه دیگر را در جهت الگو سازی موسیقی فاخر برای شهروندان تهرانی برگزار کنیم.»

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه افزود:«اولین جلسه از دوره دوم سلسله برنامه های نقد نغمه قرار است به نقد و بررسی مجموعه ردیف های آوازی مرحوم نورالدین رضوی سروستانی  با نوازندگی و جواب آواز داریوش طلایی،  اخیرا منتشر شده ،اختصاص پیدا کند
 نخستین برنامه این دوره ساعت 18 روز یکشنبه 29 آبان ماه در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد.»
 وی در ادامه تصریح کرد:«کارشناسان برنامه را اساتیدی همچون رامبد صدیف که از ردیف دانان مطرح کشورمان و داریوش پیرنیاکان ردیف دان و نوازنده تار و سه‌تار تشکیل می دهند.»
 سجادی در ادامه بیان داشت:«به اعتقاد من در روزگاری که آلودگی های صوتی زیاد شده  و هر چیزی به عنوان موسیقی به مخاطبان ارائه می شود، می بایست به دنبال ارائه موسیقی اصیل وفاخری باشیم و الگوهایی برای تربیت ذائقه شنیداری شهروندان ارائه کنیم. این الگوها می بایست از میان آثار موسیقی فاخر ایرانی انتخاب شده تا آثار مفید و مثبتی بر فرهنگ شنیداری ایرانی به وجود بیاید. از این دروه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران این جلسات را با این اهداف برگزار می کند.»
 وی در ادامه با اشاره به کمبود جریان نقد سازنده در فضای موسیقی کشور اظهار داشت:«ما در ایران به خصوص در حوزه موسیقی جریانی به اسم نقد منصفانه نداریم، تا به نقد آثار بپردازیم و معایب موسیقی را برطرف کنیم. از این رو بخشی از اهداف این برنامه نیز به سمت و سوی ترویج فرهنگ نقد منصفانه  در حوزه موسیقی گرایش پیدا خواهد کرد.»
 مدیر موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فرهنگسراها را پایگاه مردمی خواند و افزود:«فرهنگسراها به دلیل نقشی که دارند می توانند نقش موثری در فرهنگسازی شهروندان ایفاء کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آثاری را به عنوان الگو موسیقی فاخر ایرانی به مردم معرفی کنیم.»
 دومین سلسله برنامه های نقد نغمه  با حضور داریوش پیرنیاکان و رامبد صدیف به نقد و بررسی مجموعه ردیف های آوازی مرحوم سروستانی با نوازندگی داریوش  طلایی اختصاص دارد. این برنامه در روز یکشنبه 29 آبان ماه در ساعت 18 در فرهنگسرای شفق برگزار می شود. حضور برای همه علاقمندان آزاد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد