سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

موسیقی ایرانی و فلامینکو در کنسرت همنوازان حصار درآمیخت

کنسرت همایون شجریان و همنوازان حصار به آهنگسازی علی قمصری شامگاه 26 آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد و کوشید تا با درآمیختن موسیقی ایرانی و فلامینکو و تکیه بر حفظ اصالت ها، راه‌های تازه‌ای را تجربه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، گروه «همایون شجریان و همنوازان حصار» کوشید  تا در کنسرت جدید خود با حفظ اصالت های موسیقی سنتی، راه‌های تازه‌ای را تجربه کند. در این اجرا سازهای ایرانی همچون، کمانچه، تار و تنبک در کنار گیتار، ویولا و ویلنسل قرار گرفت. تلفیق این دو گونه از موسیقی، تجربه متفاوتی برای گروه همنوازان حصار و علاقه‌مندان این گروه موسیقی بود.
‎این اجرا، رپرتوار جدیدی از گروه همنوازان حصار را دربرمی‌گرفت که با ساز و آواز در راستپنجگاه و بیات اصفهان براساس کلام حافظ، سعدی و شفیعی کدکنی توسط آواز همایون شجریان آغاز شد.
‎تصنیف «چه آتش‌ها»،  آغازگر همنوازی گروه بود. مقدمه و آواز بیات ترک (شعر عماد خراسانی)، تصنیف بزم تو در شوشتری (کلام سایه)، تکنوازی تار در شوشتری، بیداد، تصنیف نه گریه‌ای نه خنده‌ای در بیداد (کلام علی غضنفری)، ساز و آواز دلم دیوانه شد در بیات اصفهان (کلام عماد خراسانی)، آواز گناه عشق در بیداد (کلام سعدی)، قطعه راه‌ها در شوشتری (بدون کلام)، مقدمه تصنیف دشتی (بدون کلام)، تصنیف دل افروزتر از صبح در شور (کلام فریدون مشیری)، مقدمه تصنیف بیات اصفهان (بدون کلام)، تصنیف یاران موافق در بیات اصفهان (کلام خیام)، تصنیف شرم و شوق در بیات اصفهان (کلام سایه) قطعات دیگری بودند که در این کنسرت به اجرا درآمدند.
‎همایون شجریان (خواننده)، علی قمصری (آهنگساز و سرپرست گروه)، نگار خارکن (نوازنده کمانچه)، لعیا اعتمادی (نوازنده ویولا)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویولنسل)، مصباح قمصری (نوازنده بم کمان)، بهرام آقاخان (نوازنده گیتار)، حسین رضایی نیا (نوازنده دف و دایره)، همایون نصیری (نوازنده دمام و سازهای کوبه ای)، آیین مشکاتیان (نوازنده تمبک) اعضای گروه همایون شجریان و همنوازان حصار را تشکیل می‌دادند.
‎کنسرت همنوازان حصار به مدت پنج شب  از ۲۵ تا ۲۷ و ۲۹ و ۳۰ آبان ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود؛ همچنین به دلیل استقبال مخاطبان این کنسرت در روزهای 29 و 30 در دو سانس 18 و 21 به اجرا در آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد