سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

دولت اینترنت را گران می‌فروشد

اصفهانی: برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد جامعه امروزی در زمینه خدمات دیتا، نیازمند پهنای باند بیشتر هستیم.


مدیر عامل شرکت ارتباطات مبین نت درباره گران بودن اینترنت در ایران گفت: اینترنتی که از دولت می‌خریم گران است.

به گزارش ایتنا ناصر اصفهانی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی( تلکام ۲۰۱۱ ) به خبرنگار ایرنا با تایید گران بودن هزینه اینترنت در ایران در مقایسه با سایر کشورها دلیل اصلی آن را گران بودن هزینه خرید اینترنت از دولت ذکر کرد.

وی افزود: شرکت مبین نت نیز مانند تمام عرضه کنندگان خدمات اینترنت مکلف است که اینترنت مورد نیاز خود را از دولت و شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری کند.

وی افزود: برای انتقال پهنای باند در درون استان و بین استان‌ها و انتقال پهنای باند از تهران به تمام استان‌ها نیز شرکت مبین نت از شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران استفاده می‌کند که هزینه استفاده از این شبکه نیز گران است.

مدیرعامل مبین نت گفت: تا زمانی که این هزینه‌ها بالا باشد، شرکت‌های عرضه کننده خدمات اینترنتی، کاری در زمینه کاهش تعرفه اینترنت نمی‌توانند انجام دهند.

مدیر عامل مبین نت با اشاره به افزایش تقاضای کاربران اینترنت به سرعت و پهنای باند بیشتر گفت: مشترکین مخابرات پیش از این به دنبال خدمات صوتی بودند و اکنون میزان تقاضا برای خدمات صوتی کاهش یافته و یا ثابت مانده است و سهم تقاضا برای دیتا افزایش پیدا کرده است.

اصفهانی افزود: به دلیل گسترش اینترنت در دنیا برای گرفتن خدمات مختلف از مراکز مختلف مانند بانک‌ها، خرید بلیت و سایر خریدها مردم به جای روش‌های سنتی، ترجیح می‌دهند از اینترنت استفاده کنند.

اصفهانی با بیان اینکه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های متنوع تقاضا برای خدمات دیتا را زیاد کرده است افزود: اکنون تلویزیون اینترنتی به یک نیاز معمولی تبدیل شده و تقاضا برای خدمات دیتا در دنیا افزایش یافته است.

وی افزود: برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد جامعه امروزی در زمینه خدمات دیتا، نیازمند پهنای باند بیشتر هستیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
عرفان شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ب.ظ http://hamechizdan.blogsky.com

به امید روزی که اینترنت در ایران اصلاح بشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد