سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

محدود شدن سطح دسترسی اینترنت به معنای امنیت بیشتر نیست

صالحی: در برخی موارد محدود شدن سطح دسترسی به معنای قطع ارتباط با سایت‌هایی است که امنیت ما را تامین می‌کند.


به هیچ عنوان رابطه‌ای بین اجرای اینترنت ملی و بالا رفتن امنیت در فضای اینترنت وجود ندارد و حتی گاهی در مورد دسترسی به اینترنت هم تردیدهایی وجود دارد.

به گزارش ایتنا قائم مقام کمیسیون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: محدود شدن سطح دسترسی اینترنت به معنای امن‌تر شدن نیست و تازمانی که تعریف درستی از اینترنت ملی وجود نداشته باشد نمی‌توان در مورد امنیت در فضای تبادل اطلاعات بعد از اجرای اینترنت ملی صحبت کرد.

علیرضا صالحی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص میزان امنیت فضای تبادل اطلاعات در صورت محقق شدن اینترنت ملی تاکید کرد: تا زمانی که مولفه‌ها و تعاریف اولیه اینترنت ملی مشخص نباشد نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد چرا که در حال حاضر معلوم نیست که بعد از اجرای آن قرار است به صورت خاص چه اتفاقی در مورد امنیت فضای تبادل اطلاعات روی دهد.

به گفته وی به هیچ عنوان رابطه‌ای بین اجرای اینترنت ملی و بالا رفتن امنیت در فضای اینترنت وجود ندارد و حتی گاهی در مورد دسترسی به اینترنت هم تردیدهایی وجود دارد.

قائم مقام کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی تاکید کرد: قطعا محدود شدن به معنای امن‌تر شدن نیست چرا که حتی ممکن است محدود‌تر شدن سطح دسترسی به ضرر فضای اینترنت باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد محدود شدن سطح دسترسی به معنای قطع ارتباط با سایت‌هایی است که امنیت ما را تامین می‌کند اما تا زمانی که تعریف اولیه و درستی از اینترنت ملی وجود نداشته باشد نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد