سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

مسی برای سومین بار برنده توپ طلا شد

ستاره‌ی آرژانتینی بارسلونا برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را به دست آورد.

در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که در زوریخ برگزار شد، لیونل مسی مطابق انتظار با پشت سر گذاشتن کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌اش ژاوی، عنوان بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص داد و بر سومین توپ طلایش بوسه زد.

مسی فصل گذشته عملکرد درخشانی در بارسلونا داشت و توانست در قهرمانی تیمش در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

پدیده‌ی ۲۴ ساله‌ی فوتبال جهان پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ این عنوان را به دست آورده بود و به این ترتیب با کسب سومین توپ طلای پیاپی با رکورد میشل پلاتینی برابری کرد.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا عنوان برترین مربی جهان در سال 2011 را به دست آورد.



 در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که در زوریخ در حال برگزاری است، پپ گواردیولا که فصل گذشته غیر از جام حذفی اسپانیا تمام جام‌ها را برای بارسلونا به ارمغان آورد، توانست عنوان برترین مربی جهان را به خود اختصاص دهد. گواردیولا در راه رسیدن به این عنوان مورینیو و فرگوسن را به عنوان رقیب در مقابل خود می‌دید.

گواردیولا فصل گذشته به همراه بارسلونا در حالی به مقام قهرمانی لالیگا رسید که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند با توجه به حضور مورینیو در ترکیب تیم رقیب کار دشواری داشته باشد، اما آبی اناری‌های ایالت کاتالان با هدایت گواردیولا برای سومین سال پیاپی قهرمان لالیگا شدند.

در لیگ قهرمانان اروپا هم همه چیز به سود گواردیولا و شاگردانش رقم خورد و بارسلونا با تکرار پیروزی سال ۲۰۰۹ مقابل منچستریونایتد بار دیگر بر بام فوتبال اروپا ایستاد.

جام قهرمانی کوپادل ری تنها جامی بود که از دستان گواردیولا دور ماند. جایی که گل رونالدو در وقت‌های اضافی دیدار پایانی مانع از رقم خوردن قهرمانی دیگری برای بارسلونا شد.

آخرین و تازه ترین جام قهرمانی گواردیولا، به رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها بازمی‌گردد که بارسلونا با دو پیروزی ۴ بر صفر مقابل السد قطر و سانتوس برزیل به مقام قهرمانی رسید.
سال گذشته این عنوان به مورینیوی پرتغالی رسیده بود که اینتر را پس از ۵ دهه به مقام قهرمانی اروپا رسانده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد