سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

قطعی‌کندی‌اینترنت یا کندی قطعی‌اینترنت؟


برای خواندن این مقاله طنز به ادامه مطالب بروید =>

بعضی چیزها کند می‌شود و بعضی چیزها قطع می‌شود. مثلا چاقو کند می‌شود و درخت قطع می‌شود. هیچوقت چاقو قطع نمی‌شود و هیچ‌وقت درخت کند نمی‌شود. اما اینترنت هم کند می‌شود و هم قطع.

به گزارش خبر آنلاین، این‌روزها ‌طوری شاهد کندی اینترنت هستیم که گویی قرار است کم‌کم به کلی قطع شود اما علیرغم زحمات دلسوزانه مسئولان، این پروژه ملی به کندی پیش می‌رود و قطع نمی‌شود.
پس فعلا به بررسی دلایل قطعی کندی اینترنت می‌پردازیم و در صورت امکان، در فرصت مناسب‌تری دلایل کندی قطعی اینترنت را هم بر خواهیم رسید.

لنگر
مدت‌هاست که کشتی‌ها برای حرکت کردن به جای بادبان از موتور استفاده می‌کنند، اما همچنان برای ایستادن از لنگر بهره می‌برند. لنگر برای ترمز کردن آنقدر چیز خوبی است که نه‌تنها باعث سکون کشتی، که باعث ترمز کردن اینترنت یک مملکت می‌شود.
یکی از مهم‌ترین دلایل کندی اینترنت همین لنگر است. چراکه معمولا وقتی کشتی‌ها لنگر می‌اندازند، وی(یعنی لنگر) طی اقدامی ناعادلانه، عدل می‌افتد روی فیبر نوری اینترنت. سپس مسئولان متنی را به خبرگزاری‌ها می‌دهند که در آن اشاره شده دلیل کندی اینترنت افتادن لنگر بر روی فیبرنوری است، اما به دلیل سرعت کم اینترنت این خبر به دست مردم نمی‌رسد و فکر می‌کنند کسی عمدا سرعت اینترنت را کم کرده.
و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا نیروی دریایی یا جایی دیگر.

اژدر
وقتی فیبر نوری از جای نامطمئنی مثل کف دریا رد می‌شود فقط لنگر نیست که اینترنت را تهدید می‌کند بلکه تسلیحات نظامی کشتی‌ها و ناوهای جنگی نیز هر لحظه خواب را بر فضای سایبری حرام می‌کنند.
البته جای شکرش باقی‌است که اکثر سلاح‌های جنگی کشتی‌ها را مثل موشک و گلوله‌ی توپ و غیره به داخل آب راهی نیست و این تنها اژدر است که ممکن است به فیبر نوری برخورد کند و موجبات کاهش سرعت اینترنت را فراهم کند.
و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا وزارت دفاع یا جایی دیگر.

بندر
تاکنون دریافتیم که لنگر و اژدر دو عامل مهم پایین آمدن سرعت اینترنت هستند. اما هر دو عزیز یاد شده انسان را یاد بندر می‌اندازند که گفته‌اند لنگر و اژدر همه در بندرند / آبروی اینترنت می‌برند
در طول تاریخ، همواره شنیدن واژه‌ی بندر بشر را به یاد بندری می‌انداخت و بندری نیز به تندی‌اش مشهور بود. اما این‌روزها نه به یاد تندی، که شنیدن بندر آدمیان را به یاد کندی اینترنت می‌اندازد. پس نتیجه می‌گیریم که بی‌گمان بندر یکی از مهم‌ترین دلایل کندی اینترنت است.
و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا سازمان بنادر یا جایی دیگر.

کفتربی‌تردید کفترها نیز هم از دلایل کندی اینترنت به‌حساب می‌آیند چرا که عادت دارند روی سیم بنشینند. از کجا معلوم، شاید آن سیم، سیم اینترنت باشد. و شاید نشستن کفتر بر روی سیم همان نتیجه افتادن لنگر بر روی فیبر نوری را داشته باشد. کفترها باید در این رفتارشان تجدیدنظری جدی کنند.
اینجانب تاکنون بارها کفترها را دیده‌ام که دوتا دوتا روی سیم نشسته‌اند و در حال سند و رسیو هستند اما نمی‌دانند که با همین رفتار کودکانه‌ و کفترانه، تیشه به ریشه اینترنت می‌زنند و باعث می‌شوند که در مورد کندی اینترنت شایعاتی تاسف‌برانگیز بر سر زبان‌ها بیافتد.
و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا سازمان حفاظت از محیط زیست یا جایی دیگر.

******

این بود دلایل قطعی کندی اینترنت یا چه بسا دلایل کندی قطعی اینترنت.
در پایان ترانه‌ای که زبان حال یک فیبر نوری در کف دریا است تقدیمتان می‌گردد تا در هنگام افول سرعت اینترنت ضمن ضرب گرفتن روی کیبورد آن را زمزمه کنید تا زمان سپری گردد و بلکه صفحه موردنظرتان بالا بیاید:

از اون بالا کفتر می‌آید
تق اینترنت در می‌آید

از اون بالا اژدر می‌آید
تق اینترنت در می‌آید

از اون بالا لنگر می‌آید
تق اینترنت در می‌آید...
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد