سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سالار عقیلی نغمه نوروزی «بنان» را می خواند

نوید دهقان سرپرست و آهنگساز گروه قمر در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی انجمن موسیقی ایران در خصوص کنسرت این گروه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران گفت: در این اجرا که 6 و 7 بهمن ماه برگزار می شود ، برای اولین بار آلبوم گروه قمر با عنوان «یار و دیار» به خوانندگی سالار عقیلی رونمایی و گروه تمامی قطعات آن را در کنسرت خود اجرا می کند.


وی با بیان اینکه برای اولین بار در یک کنسرت از آلبوم موسیقیایی یک گروه موسیقی  رونمایی می شود، اظهار داشت:  این آلبوم 2 سال پیش ضبط شده و ما قصد داریم با رونمایی از این اثر تمامی قطعات آن را برای مخاطبانمان اجرا کنیم به گونه ای که در بخش اول  قطعاتی چون مقدمه دشتی با شعری از سایه، تصنیف یار و دیار با شعری از سیاوش کسرایی، میهن براساس شعری از برزین آذر مهر، بدرود با شعری از سیاوش کسرایی و چهار مضراب دشتی را در کنار برخی  ساز و آوازها که با آلبوم کمی تفاوت دارد را در دستگاه شور و آواز بیات کرد اجرا می کنیم.
این نوازنده کمانچه ادامه داد: در بخش دوم این کنسرت نیزتصنیف پرده خون با شعر سایه، نوروز و نرگس با شعر فریدون مشیری، قطعه موج و ساحل با شعری از سیاوش کسرایی ، تصنیف قدیمی نغمه نوروزی از ساخته های روح الله خالقی را با تنظیم جدید با شعری از رهی معیری و شوق با شعری از سیاوش کسرایی را می نوازیم.
دهقان با اشاره به ترکیب گروه قمر در این کنسرت گفت: از ابتدای سال شاهو عندلیبی نوازنده نی به گروه ما ملحق شده و با آمدن ایشان گروه رنگ دیگری به خود گرفته است.
وی در خصوص انتخاب قطعات برای این کنسرت افزود: قطعات بخش اول آلبوم «یار و دیار» حدود 4 سال پیش توسط گروه اجرا شده‌ و هم اکنون در قالب یک مجموعه در کنار قطعات قسمت دوم که تا کنون اجرا نشده اند، در بازار موسیقی منتشر می‌شوند و از آنجایی که مدت زمان طولانی از اجرای آنها گذشته و نیز بواسطه داشتن اشعاری زیبا و ارزنده نیاز به دوباره مطرح شدن داشت به همین دلیل تصمیم گرفتیم با اجرای قطعات این آلبوم رونمایی از آن داشته باشیم و  قبل از اینکه مردم این آلبوم را بشنوند ما به صورت زنده و در قالب یک کنسرت همه را به آنها ارائه دهیم.
سرپرست گروه قمر با اشاره به اجرای تصنیف نغمه نوروزی گفت: این اثر سالها پیش توسط مرحوم بنان اجرا شده و ما هم اکنون با تنظیم برای ارکستر ایرانی آن را اجرا می‌کنیم.
این آهنگساز با بیان اینکه شعرهای تصانیف توسط من انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: تمامی اشعار تصانیف را من انتخاب می‌کنم اما انتخاب اشعار آواز کاملا بر عهده سالار عقیلی است و ایشان با توجه به فضای قطعات این اشعار را انتخاب می‌کند.
دهقان در خاتمه خاطر نشان کرد: من قصد دارم در کنسرتهای بعدی نیز روند رونمایی از آلبوم‌های گروه را ادامه دهم.

نظرات 1 + ارسال نظر
وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ب.ظ http://abdolreza-akbari.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشید .

پست پرسش و پاسخ وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری افتتاح شد .

شما دوست عزیز میتوانید سوالات خود را از هنرمند گرامی جناب اقای عبدالرضا اکبری

در این پست به صورت کامنت خصوصی مطرح نمایید و منتظر پاسخ خود از طرف شخص

ایشان باشید .

سوالات در هر ماه جمع اوری می شوند و سر انجام در پایان هر ماه به همراه پاسخ در

وبلاگ قرار می گیرند .

منتظر حضور گرم شما عزیزان هستیم .

موفق باشید . یا حق .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد