سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

برد خارق‌العاده بارسا با درخشش بی‌نظیر مسی

لیونل مسی پنج گل زد تا تیمش هفت بر یک پیروز شود. کریستین تلو جوان هم دو گل به ثمر رساند.


بارسلونا با برد هفت بر یک مقابل بایر لورکوزن یکی از پرگل‌ترین دیدارها و بهترین بردهای تاریخ لیگ قهرمانان را رقم زد. لیونل مسی با 5 گلی که در این دیدار زد با 12 گل در حالی در صدر جدول گل‌زنان لیگ قهرمانان قرار گرفت که ماریو گومز با 6 گل در رده دوم است. کریستین تلو، بازیکن تعویضی بارسا هم درخشید و دو گل به ثمر رساند.

غول‌های کاتالان با برد سه بر یک در دیدار رفت پا به این میدان گذاشته بودند و در نهایت 10 بر 2 پیروز شدند.

بارسا از همان ابتدا کنترل بازی را در دست داشت و چندین موقعیت خوب به دست آورد که برند لنو آنها را دفع کرد. در نهایت در دقیقه 25 بود که روی پاس چیپ چابی، مسی توپ را گرفت و از روی دستان لنو وارد دروازه حریف کرد.

مسی که مهارناپذیر بود در دقیقه 42 با شوتی مهارنشدنی توپ را به گوشه پایین دروازه حریف زد و نتیجه را دو بر صفر کرد.

پنج دقیقه از نیمه دوم گذشته بود و لنو تازه ضربات پدرو و سسک فابرگاس را مهار کرده بود که مسی هت‌تریک خود را کامل کرد. او توپ را از سسک گرفت و با ضربه چیپ زیبایی که زد جایی برای واکنش لنو نگذاشت.

پپ گواردیولا مطمئن از صعود تیمش در دقیقه 53 چابی و اینیستا را تعویض کرد و کریستین تلو و سیدو کیتا را به زمین فرستاد. تلو در دقیقه 55 گل زد. او توپ را از سسک گرفت و با شوتی زمینی گل چهارم تیمش را زد.

سپس مسی در دقیقه 58 گل پنجم را به ثمر رساند و تنها بازیکنی شد که در دو بازی در لیگ قهرمانان 4 گل زده است (او یک بار هم مقابل آرسنال 4 گل زد). ضربه ابتدایی مسی را لنو دفع کرد و او سپس در برگشت گل‌زنی کرد.

تلو بازیکن 20 ساله در دقیقه 62 توپ را در وضعیتی مشابه گل قبلی‌اش گرفت و دوباره با ضربه‌ای زمینی دروازه لنو را باز کرد.

مسی در دقیقه 84 گل پنجم را هم زد. این بار ضربه او از گوشه محوطه جریمه به گل تبدیل شد. به این ترتیب مسی به رکورد پنج گل در یک بازی در لیگ قهرمانان رسید و از این نظر هم در رتبه اول بیشترین گل در یک بازی در این رقابت‌ها قرار گرفت.

مسی با 54 گل در 66 بازی به رده دوم بهترین گل‌زن‌های تاریخ لیگ قهرمانان رسید و رود فان‌نیستلروی را پشت سر گذاشت. رائول گونزالس با 71 گل صدرنشین است.

لورکوزن در دقیقه 90 یکی از گل‌های خورده را پاسخ گفت. کریم بلعربی با همکاری با زیمون رولفس توانست گل‌زنی کند. اما این گل مایه تسلی لورکوزن نشد، چرا که آنها بدترین شکست یک تیم در یک بازی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کردند.

اکنون بارسلونا برای پنجمین فصل پیاپی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان می‌رسد. حریف آنها 16 مارس (جمعه هفته بعد) مشخص خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد