سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

همه مربیان اینتر از آغاز حضور موراتی

از سال 1995 به بعد اینتر 17 مربی مختلف را روی نیمکت هدایتش دیده است.


به نقل از سایت گل، دوشنبه شب ماسیمو موراتی، مالک باشگاه اینتر بطور رسمی کلودیو رانیری مربی 60 ساله تیمش را اخراج کرد و آندره آ استراماچونی را تا پایان فصل مسئول نیمکت نراتزوری کرد تا شاید اینتر بتواند در دهمین بازی اخیر خود حداقل یک پیروزی کسب کند.

موراتی پس از شکست تحقیر آمیز تیمش برابر بانوی پیر ، تصمیم به اخراج رانیری و سپردن سکان هدایت نرآتزوری به مربی 36 ساله جوانان اینتر گرفت. استراماچونی مربی موفق جوانان نرآتزوری بود که توانست لیگ قهرمانان کوچک را در این فصل فتح کند. اینتر در ورزشگاه ماچ روم لندن توانست پس از تساوی 1-1 مقابل آژاکس با نتیجه 5-3 در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهد و رقابت های نکست ژن را فتح نماید.

رانیری فقط شش ماه بر روی نیمکت اینتر بیشتر دوام نیاورد و به عنوان هفدهمین مربی که از سوی موراتی از زمان خرید باشگاه اینتر از جانب او انتخاب شده بود ، کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشت.

اوتاویو بیانچی (1995)

ماسیمو موراتی زمانیکه در سال 1995 باشگاه اینتر ایتالیا را خریداری کرد ، اوتاویو بیانچی سکان هدایت اینتر را در دست داشت. موراتی بسیار امیدوار بود تا بیانچی اینتر را همچون ناپولی به اوج برساند و با این تیم نیز اسکودوتو را فتح نماید. اما نکته قابل توجه آن بود که در اینتر خبری از مارادونای کبیر نبود. مدت همکاری بیانچی و موراتی بسیار کوتاه بود. بیانچی با وجود آنکه در اولین فصل حضورش در اینتر خوب کار کرده بود و نتایج قابل قبولی از جمله پیروزی در دربی دلا مادونینا کسب کرده بود ، در فصل 96-1995 با وجود آنکه با حضور ستارگانی همچون روبرتو کارلوس و خاویر زانتی توانسته بود قدرتمند تر شود ، با شکست برابر ناپولی از هدایت اینتر عزل شد و دوران حضورش در سن سیرو پایان یافت.

لوئیز سوارز (1995)

اسطوره اسبق تیم اینتر برای سومین بار هدایت موقت تیم اینتر را بر عهده گرفت. لوئیزیتو برای اولین بار در سال 1975 هدایت اینتر را برعهده گرفته بود. بعد از اخراج بیانچی نیز از سوی موراتی فراخوانده شد تا بطور موقت هدایت اینتر را برعهده بگیرد. این اسطوره اسبق تیم اینتر توانست دو بار با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

روی هاجسون (97-1995)

مربی نام آشنای انگلیسی بعد از تجربه مربیگری و افتخار آفرینی در کشورهایی نظیر انگلیس ، سوئد ، نروژ و سوئیس راهی ایتالیا شد تا اولین مربی لقب گیرد که بعد از حضور موراتی در در تیم اینتر تا حدی ثبات داشت. حاصل کار و تلاش هاجسون در اینتر ایتالیا حضور این تیم در فینال لیگ اروپا در فصل 97-1996 بود . در فینال آن فصل مردان هاجسون نتوانستند در برابر شالکه مقاومت نمایند و نتیجه را واگذار کردند.

لوسیانو کاستلینی (1997)

لوسیانو کاستلینی مربی اسبق دروازه بان های اینتر بود که بعد از اتمام کار هاجسون هدایت تیم اینتر را بطور موقت و فقط برای دو بازی بر عهده گرفت. کاستلینی در این دو بازی توانست دو پیروزی کسب کند و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد ، اما موراتی ترجیح داد که در نیمکت اینتر تحولی را ایجاد کند و هدایت اینتر را به فرد با تجربه تری واگذار کند.

جی جی سیمونی (98-1997)

نرآتزوری با هدایت جی جی سیمونی نیز نتوانست اسکودوتو را فتح نماید. در این فصل درحالی که نرآتزوری فقط یک امتیاز با بیانکونری فاصله داشت در دل آلپی به مصاف مردان لیپی رفتند ، که به لطف گلزنی الکس دل پیرو شکست را پذیرفتند و قهرمانی را نیز از دست دادند. در این دیدار عدم اعلام پنالتی از سوی پیه رو چکارینی به دلیل ضربه مارک یولیانو به سینه رونالدو ، سبب شد تا نرآتزوری بیش از پیش بیانکونری را متهم به تبانی با داوران در طول این فصل کند.

با وجود ناکامی اینتر در سری آ ، این تیم توانست در فینال جام یوفا لاتزیو را در پاریس شکست دهد و قهرمان اروپا شود ، اما در ماه نوامبر همان سال سیمونی سن سیرو را بدرود گفت.

میرسئا لوسکو(1999-1998)

ماسیمو موراتی و کلیه هواداران اینتر بسیار امیدوار بودند تا با حضور مربی رومانیایی و کاریزماتیک بر روی نیمکت نرآتزوی ، اینتر بتواند یک گام جلوتر از اینتر سیمونی قرار گیرد و بتواند موفقیت های سیمونی را تکمیل نماید. اما در ماه مارس ، اینتر لغزید و صدر جدول سری آ را از دست داد. اینتر در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل منچستریونایتد قرار گرفت و از دور رقابت ها حذف شد. منچستر در این فصل توانست عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

در نهایت شکست 4-0 اینتر مقابل سمپدوریا سبب شد تا موراتی بار دیگر دست به تحول بر روی نیمکت تیمش بزند.

لوسیانو کاستلینی(1999)

کاستلینی بار دیگر در فصل 99-1998 به اینتر بازگشت تا به عنوان مربی موقت هدایت نرآتزوری را بر عهده بگیرد. این بار کاستلینی در 4 بازی هدایت اینتر را بر عهده گرفت و بعد از آن بار دیگر کنار رفت تا مربی حرفه ای دیگری جانشین او گردد.

روی هاجسون (1999)

روی هاجسون بار دیگر به سن سیرو بازگشت تا هدایت اینتر را در چهار بازی آخر فصل به عهده بگیرد. اینتر در نهایت در این فصل به مقام هشتم بسنده کرد و به هیچ رقابت اروپایی راه نیافت.

اینتر در آن فصل برای رسیدن به رقابت های اروپایی مجبور به انجام دیدار پلی آف با بولونیا بود که در نهایت در این امر نیز ناکام بود. 

مارچلو لیپی(2000-1999)

موراتی در این فصل مارچلو لیپی با تجربه و کارآزموده را به کار گرفت تا شاید بتواند به ناکامی های تیمش در سری آ پایان دهد ، اما بازهم ناکام بود فقط توانست در رقابت با یوونتوس موفق باشد و در رتبه چهارم قرار گیرد و راهی رقابت های اروپایی گردد.

در این فصل اینتر به فینال رقابت های کوپا ایتالیا راه یافت که در نهایت در برابر لاتزیو شگفت زده شد و به مقام دومی بسنده کرد. اینتر در فینال سوپر کوپا ایتالیا نیز مغلوب لاتزیو شد.

مارکو ترادلی(01-2000)

پس از آنکه موراتی اعلام کرد که به نحوه تفکرات لیپی اعتقاد خاصی ندارد ، به سراغ ترکیب جام جهانی 1982 ایتالیا رفت و مارکو ترادلی را انتخاب کرد و سکان هدایت اینتر را به او سپرد. ترادلی با وجود آنکه کمتر از یک فصل هدایت نرآتزوری را بر عهده داشت این تیم را در رده پنجم سری آ قرار داد. از طرف دیگر اینتر با هدایت ترادلی در بین 16 تیم برتر جام یوفا نیز قرار گرفت.

هکتور کوپر(03-2001)

هکتور کوپر یکی از معدود مربیانی بود که توانست مدت زیادی را بر روی نیمکت اینتر موراتی سر کند و 28 ماه سکان هدایت این تیم را بر عهده داشت. رمز موفقیت کوپر توانایی او در روبه جلو بردن تیم در دو فصل حضورش در نرآتزوری بود ، او توانست تیم را پله پله به جلو ببرد و موفقیت های زیادی را کسب کند. اینتر تحت هدایت کوپر توانست در فصل 02-2001 به مقام سوم سری آ نائل شود و در فصل 03-2002 نیز توانست یک پله صعود کند و در رده دوم سری آ قرار گیرد. شکست اینتر در روزهای پایانی فصل برابر لاتزیو از عوامل تاثیرگذار در از دست دادن عنوان قهرمانی سری آ بود.

اینتر در فصل 03-2002 در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله نیمه نهایی با تیم هم شهری رو به رو شد و نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

کورادو وردلی(2003)

بازیکن اسبق تیم اینتر پس از آنکه هکتور کوپر تیم را در سال 2003 وداع گفت ، این تیم را تحویل گرفت و تیم در آن شرایط می بایست به برای انجام دیداری در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به مسکو سفر می کرد تا به مصاف لوکوموتیو مسکو برود. این دیدار در نهایت با نتیجه فاجعه وار 3-0 به سود لوکوموتیو روسیه به پایان رسید. همین امر سبب تا وردلی در ظرف کمتر از یک هفته از شغل خود اخراج شود.

آلبرتو زاکرونی(04-2003)

پس از اخراج هکتور کوپر و کورادو وردلی ، آلبرتو زاکرونی مسئولیت اینتر را بر عهده گرفت تا موفقیت هکتور کوپر در سری آ را ادامه دهد و همچنین اینتر را به رقابت های لیگ قهرمانان بازگرداند و از ورطه سقوط نجات دهد ، مسئولیتی که هیچ گاه از عهده زاکرونی بر نیامد. اینتر با هدایت زاکرونی در رده چهارم سری آ قرار گرفت.

زاکرونی که سابقه فتح اسکودوتو را با میلان ایتالیا در کارنامه خود می دید ، با ناکامی در اینتر اخراج شد و جای خود را به روبرتو مانچینی سرمربی اسبق لاتزیو داد.

روبرتو مانچینی(08-2004)

مانچینی طولانی ترین دوره را بر روی نیمکت اینتر بر عهده داشت و توانست تمامی افتخارات داخلی ایتالیا را کسب کند و به نوعی قدرت اول ایتالیا لقب گیرد. در اولین سال حضور مانچینی بر روی نیمکت نرآتزوری ، اینتر در رده سوم سری آ قرار گرفت و توانست کوپا ایتالیا را نیز فتح نماید. دومین فصل حضور مانچینی مصادف با قضیه کالچوپولی شد و او در تابستان عنوان قهرمانی را از یوونتوس ربود. اینتر با هدایت مانچینی دو فصل دیگر نیز قهرمان سری آ شد اما هیچ گاه نتوانست افتخارات خود را در اروپا تکمیل نماید. پس از آنکه شاگردان او توسط لیورپول از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 حذف شدند ، او به شاگردانش گفت که دیگر قصد ادامه همکاری در اینتر را ندارد و همین امر سبب شد تا مورینیو راهی اینتر گردد.

ژوزه مورینیو(10-2008)

مورینیو به عنوان یکی از موفق ترین مربیان دنیا راهی ایتالیا شد. موراتی نیز چشم امید خود را به مورینیو بست تا شاید اینتر به موفقیت های اروپایی نیز دست یابد. او در سال اول حضورش در اینتر توانست خود را به عنوان قدرت اول ایتالیا مطرح کند و قهرمان سری آ گردد. در دومین و آخرین فصل حضور مورینیو در نرآتزوری این مربی موفق توانست دست کاری شگفت انگیز در ایتالیا بزند و سه گانه را به نام خود در تاریخ فوتبال ایتالیا و اروپا ثبت کند. آقای خاص در فصل 08-2007 توانست سری آ ، کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح نماید.


رافائل بنیتس(2010)

سرمربی اسبق لیورپول انگلیس در حالی راهی اینتر ایتالیا شد که به شدت سایه آقای خاص را بر سر خود سنگین می دید. او از همان ابتدا سعی کرد تا تفکرات خود را جایگزین تفکرات مورینیو نماید و هر آنچه یادآور مورینیو بود را از بین برد. او از همان روزهای آغازین کارش به شدت تحت فشار بود در نهایت نیز به علت ناکامی و نتایج ضعیف از کار برکنار شد تا لئوناردو جوان جایگزین او شود.



لئوناردو(11-2010)

لئوناردو برزیلی پس از اخراج بنیتس اینتر را درحالی تحویل گرفت که در رده ششم جای داشت. لئوناردو توانست اینتر را در نهایت در رتبه دوم قرار دهد و کوپا ایتالیا را نیز فتح نماید. با این وجود اینتر در رقابت های اروپایی نتوانست نتیجه بگیرد و با شکست 5-2 برابر شالکه از دور رقابت ها حذف شد.

گاسپرینی(2011)

گاسپرینی نیز یکی از مربیانی بود که عمر دوران حرفه ای او بسیار کوتاه بود و فقط در پنج بازی هدایت اینتر را بر عهده داشت. سرمربی اسبق تیم جنوا پس از 4 شکست و یک تساوی در رقابت های سری آ بدون کسب حتی یک پیروزی از سمت خود برکنار شد.

کلودیو رانیری(12-2011)

رانیری پس از اخراج گاسپرینی هدایت اینتر را بر عهده گرفت و تا حدی توانست جان تازه ای را در رگان اینتر تزریق کرد ، اما دوران خوش رانیری چندان دوام نداشت و روزهای تار این مربی نیز فرا رسید و اینتر از رقابت های لیگ قهرمانان نیز حذف شد. اینتر در 9 بازی اخیر خود پیروزی کسب نکرده است و استراماچونی بسیار امیدوار است تا در دوران مربیگری موقت خود بتواند نتایج قابل قبولی را کسب نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد