سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

موسیقی در سالی که گذشت برداشت دوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، از اولین اتفاقات آغازین روزهای تیرماه 90 می توان به برگزاری مراسم گرامیداشت فرامرز پایور اشاره کرد که طی آن قطعاتی از آثار این موسیقیدان در فرهنگسرای ارسباران به اجرا در آمد.


این برنامه همانطور که انتظار می رفت شامگاه 5 تیرماه با حضور برخی شاگردان فرامرز پایور مانند سعید ثابت و همچنین برخی همنوازان این هنرمند مانند محمد اسماعیلی و با استقبال اهالی موسیقی برگزار شد.
دومین رویداد تابستانه اهالی موسیقی نیز به برگزاری نخستین شب یادمان محمد نوری اختصاص داشت که 9 تیر ماه برگزار شد. در این مراسم پنج خواننده موسیقی پاپ قطعاتی را از زنده یاد محمد نوری اجرا کردند.
علی تفرشی، رضا یزدانی، هومن جاوید، مانی رهنما و خشایار اعتمادی پنج خواننده ای بودند که در این مراسم به روی صحنه رفتند؛ البته نحوه برگزاری مراسم و اجرای این افراد سر و صدا و واکنش های بسیاری را از سوی اهالی موسیقی به دنبال داشت.
انتخاب محمد گلریز به عنوان دبیر سومین جشنواره موسیقی مقامت طی حکمی از سوی حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر اتفاقات تیر ماه 90 بود.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی نیز 17 تیر ماه با معرفی برگزیدگان در خانه هنرمندان به کار خود پایان داد. طی گزارشی که در این مراسم ارائه شد 200 سایت و وبلاگ موسیقی در فضای مجازی وجود دارند که این سایت ها و وبلاگ ها فعالیت غیر تجاری انجام می دهند.
ارکستر ملی نیز که پس از اجرا در بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر هیچ کنسرت دیگری برگزار نکرده بود 19 و 20 تیر ماه برنامه ای را به خوانندگی علی رضا قربانی در باغ عفیف آباد شیراز به روی صحنه برد.
در این کنسرت که بیش از یکصد نفر نوازنده به رهبری بردیا کیارس ارکستر ملی را همراهی می کردند قطعات خاطره انگیزی از آثار روح الله خالقی را در بزرگداشت این استاد موسیقی ایرانی اجرا کردند.
یکی از آخرین رویدادهای موسیقی ایران در تیرماه 90 نیز به کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی اختصاص داشت که این اجرا با استقبال مخاطبان، دو شب دیگر تمدید شد.
ارکستر سمفونیک تهران در این کنسرت موسیقی متن فیلم های مطرح سینمایی جهان از سال 1940 تا به امروز را اجرا کرد که از آن جمله می توان به اجرای موسیقی فیلم«محمد رسول الله» از ساخته های میشل ژار اشاره کرد.
مرداد ماه 90 نیز با سر و صدای کنسرت گروه دوستی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شد که طی آن قطعاتی خاطره انگیز از موسیقی دوران چاووش را به همراه تازه ترین قطعات آهنگسازی شده توسط حسین علیزاده با آواز شهرام ناظری اجرا کردند.
علاوه بر حسین علیزاده و شهرام ناظری نوازندگان دیگری چون اردشیر کامکار، سعید فرجپوری، محمد فیروزی ، پژمان حدادی ، بهنام سامانی ، سیامک جهانگیری و روزبه رحیمی نیز در گروه دوستی عضویت داشتند.
 مراسم معرفی و رونمایی کتاب«نوای جاودان» که به زندگی استاد بنان اختصاص داشت همزمان با یکصدمین سال تولد این خواننده از دیگر اتفاقات تابستانه ای بود که با حضور بسیاری از بزرگان موسیقی ایران برگزار شد.
در ادامه ارکستر ملی نیز دومین برنامه تابستانه خود را این بار در سالن همایش های برج میلاد و با اجرای آثار روح الله خالقی و فردین خلعتبری از 13 تا 15 مرداد به روی صحنه برد. در این کنسرت نیز همچون برنامه شیراز بردیا کیارس به عنوان رهبر و علی رضا قربانی به عنوان خواننده ارکستر ملی را همراهی می کردند.
خبر مجوز گرفتن آلبوم«مرغ خوشخوان» به خوانندگی محمدرضا شجریان نیز از دیگر اتفاقات پر سر و صدای تابستان 90 در حوزه موسیقی ایران بود که خبر آن از سوی مدیرکل دفتر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.
سیدمحمد میرزمانی مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نخستین نشست رسانه ای خود که سوم مرداد در تالار وحدت برگزار شد ضمن اعلام برنامه ها و رویکرد خود در این پست، خبر صدور مجوز آلبوم«مرغ خوشخوان» را اعلام کرد.
اواسط مرداد ماه نیز جمعی از هنرمندان حوزه موسیقی که در میانشان اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی و مدیرعامل خانه هنرمندان حضور داشتند برای عیادت از جلیل شهناز به منزل این هنرمند رفتند. تعطیلی ارکستر سمفونیک رودکی به دلیل مشکلات مالی و استعفای محمد حقگو مدیر هنری این ارکستر از جمله اتفاقات خبر ساز تابستان 90 محسوب می شد. البته تنها چند روز پس از این اتفاق آرش امینی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک رودکی انتخاب شد تا اهالی موسیقی همچنان به ادامه فعالیت این ارکستر امیدوار شوند.
از دیگر اتفاقات تابستانه موسیقی ایران می توان به برگزاری کنسرت هایی توسط «گروه شمس(پورناظری ها)»، «گروه کامکارها»، «کنسرت سیمرغ (به خوانندگی همایون شجریان)» و همچنین تغییر نام سالن«بتهون» خانه هنرمندان به سالن«استاد جلیل شهناز» اشاره کرد.

نظرات 7 + ارسال نظر
مجتبی یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ق.ظ http://motaass.blogfa.com

سلام راد دوست قدیمی من
دیدی دیشب بارسا چه قدر بد باخت
خیلی ناراحتم
پیشم بیا البته اگه دوست داری
دوباره گلادیاتورهای آبی اومدن با کلی خبر
منتظرتم دوستمن بای

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ب.ظ http://abdolreza-akbari.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشید .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری با عنوان :

( اعلام زمان پخش تله فیلم گنجینه پنهان با حضور عبدالرضا اکبری )

به روز شد .

منتظر حضور گرمتان هستیم .

موفق باشید . یا حق .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ http://abdolreza-akbari.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشید .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری با عنوان :

( بیست و دو پوستر مربوط به بخشی از کارهای سینمایی و تلویزیونی

استاد عبدالرضا اکبری )

به روز شد .

منتظر حضور گرمتان هستیم .

موفق باشید . یا حق .

مجتبی سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:39 ب.ظ http://motaass.blogfa.com

سلام راد عزیز
امروز اولین سالروز کوچ اسطورمونه
اسطوره ی آبی
امروز بازی مهمی داریم
اونم با کی ؟؟؟ با زردکیای اصفهانی
خیلی تو این مدت کری خوندن
وقت جواب رسیده
به خاطر ناصر خان می بریم
آپم
بای

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ http://abdolreza-akbari.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشید .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری با عنوان :

( تصاویری مربوط به سری سوم سریال عملیات 125 باحضور استاد عبدالرضا اکبری )

به روز شد .

منتظر حضور گرمتان هستیم .

موفق باشید . یا حق .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:00 ب.ظ http://abdolreza-akbari.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشید .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری با عنوان :

( اعلام زمان پخش فیلم تلویزیونی ستاره باران با حضور استاد عبدالرضا اکبری )

به روز شد .

منتظر حضور گرمتان هستیم .

موفق باشید . یا حق .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 ب.ظ http://abdolreza-akbari.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشید .

وبلاگ رسمی عبدالرضا اکبری با عنوان :

( فیلم تلویزیونی «آبی آسمانی» با بازی استاد عبدالرضا اکبری در نوبت پخش قرار دارد )

به روز شد .

منتظر حضور گرمتان هستیم .

موفق باشید . یا حق .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد