سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

مشکل موسیقی در صدا و سیما انتخاب شعر آهنگ‌ها است

برخی از تهیه‌کنندگان برنامه‌‌های تلویزیونی برای آنکه برنامه‌شان دیده شود به سراغ موسیقی‌هایی می‌روند که جایگاه مناسبی در موسیقی ندارند و نمی‌دانم چرا کسی نظارت نمی‌کند. 

 

مجید انتظامی آهنگساز مطرح کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران اظهار کرد: در برخی آثار تولیدشده رسانه ملی، شعرهایی به صورت فرمایشی ارائه می‌شود و ساختن آهنگ روی آن برای آهنگساز کار مشکلی است و به علت کمبود زمان، نتیجه کار آن طور که باید موفق نیست. از آنجا که ما شاعر خوب کم نداریم، اگر دست آهنگساز را در انتخاب شعر باز بگذارند کارهای موفق‌تری ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کسانی که در صدا و سیما کار ارائه می‌دهند خوب کار می‌کنند افزود: اما مشکل اینجاست که برخی از شعرهایی که به آنها داده می‌شود مناسب برای ساختن موسیقی نیست. از این رو چون صدا و سیما باید برای مناسبت‌های مختلف موسیقی بسازد، آنچه که در این شرایط تولید می‌شود از طرف مردم آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد بنابراین به بخش خصوصی مراجعه می‌کند.

آهنگساز سوئیت‌سمفونی «انقلاب» ادامه داد: بخش خصوصی هم برای آنکه مردم را راضی نگه دارند و نظر آنها را جلب کنند به سمت موسیقی‌هایی می‌روند که از نظر ما موسیقیدان‌ها، آثار مناسبی نیستند. تهیه‌کننده برنامه هم برای آنکه برنامه‌اش دیده شود اغلب موسیقی‌هایی را انتخاب می‌کند که جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد و نمی‌دانم چرا کسی نظارت نمی‌کند.

این آهنگساز مطرح که مدتی در شورای موسیقی صدا و سیما حضور داشته است گفت: من از نزدیک شاهد بوده‌ام که با حساسیت بالایی بر این آثار نظارت می‌شود اما مشکل اصلی آثار تولیدی صدا و سیما در انتخاب شعرهاست. برخی مواقع به خاطر مناسبتی خاص، از شاعر یا ترانه‌سرا می‌خواهند که شعری را به آن مناسبت بسراید و از آهنگساز هم انتظار دارند در زمان اندکی روی آن شعر، آهنگ بسازند. در نتیجه، با این شرایط نباید انتظار داشته باشیم شاهکاری خلق شود.
 

 منبع: پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطی چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:07 ق.ظ http://ardestany.blogfa.com

سلام....

ربیع الاول آمد ماه زیبای محمد

که تا سازد عیان روی دلارای محمد

در این ماه به از فصل بهاران از سر عشق

بیا جانا بنوش از جام و مینای محمد

ببر دست قنوتت را به درگاه الهی

اگر باشد تو را اینک تمنای محمد

چو می آید در این مه آن دل آرای دو عالم

گل افشانی نما جانا تو در پای محمد

بنه باغ و گلستان طبیعت را وزین سوی
ببر عطر خوش از بستان گلهای محمد

سکوت محض باید در برآید انجمن را

برآید چون کلام نغز و شیوای محمد

مثال شبنمی باشد سخنهای تو مهدی
چه می گویی تو حالا بهر دریای محمد

[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد