سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

«همنشین دل» با صدای سید جلال الدین محمدیان منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، به نقل از مرکزموسیقی حوزه هنری، این آلبوم از 7 قطعه«گلشن یار»، «گریه سحری»، «هجران» و «صنما»، «همنشین دل»، «تا ز میخانه» و «سماع» بر اساس شعر هایی ازمولانا و حافظ تشکیل شده است.


در تولید این آلبوم محمد فیروزی(عود)، علی طاهری(تنبور و بم تار)، جهانگیر طاهری و سید محمد جاسبی(تنبور) و رضا فهیمی(دف) همکاری داشته اند.
رضا مهدوی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در یادداشتی به بهانه انتشار این آلبوم آورده است: صدای سید جلال الدین محمدیان را با آهنگ از یاد نرفتنی«مردان خدا»می شناسیم . خواننده ای که سنت اصیل منطقه خود کرمانشاه را اجرا می کند و از معرفان موسیقی زادگاهش است . قطعاتی که محمدیان طی بیست و چند سال خوانندگی روی صحنه و دراستودیو اجرا کرده، مورد توجه دوستداران موسیقی خانقاهی( البته درفضای اجرای موسیقی شهری ) قرارگرفته است. در این اثر صدا و اجرا و سلیقه های او را در موسیقی همان گونه که شنیده ایم بازهم می شنویم. ولی پخته تر با خرده ابداعاتی بیشتر و با حالی افزون تر که لازمه تجربه و سن وسال فعلی خواننده است.
مهدوی درخصوص ویژگی های دیگراین آلبوم افزوده است: در این 7 قطعه موسیقی که می شنویم آفت تقلید از موسیقی عربی، ترکی، هندی، افغانی و غربی به آن راه نیافته و نمونه ای از سنت موسیقی مذهبی و عرفانی منطقه غرب کشور را ارائه می کند. نمونه ای که شاید به عنوان شاخص و مثال در بررسی موسیقی دانان آینده ایران مورد توجه قرار گیرد.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
Ali_MJfollower یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

دنیای هنر "سلاطین" نداره دوست عزیز . تا ابد فقط و فقط تنها یه دونه سلطان داره و اون مایکل جکسون کبیره .

سلطنش جاودانه باد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد