سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از تکنولوژی های پیشرفته مورد استفاده در طراح دندانپزشکی است. اگر پس از کشیدن دندان ، از ظاهر لبخند خود راضی نیستید باید بدانید که جای خالی دندان نه‌ تنها اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد بل که می‌تواند روی سلامت دهان و دندان شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
در سال های اخیر دندانپزشکان نظر سنجی های متعددی از بیماران در رابطه با مزایای عمل کاشت ایمپلنت دیجیتال انجام داده اند؛ نتایج این نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال حدود دو برابر بیشتر از ایمپلنت سنتی بوده است.
برای اینکه بدانید آیا عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر پیشنهاد میکنیم که مطلب امروزه سایت را دنبال کنید و اگر پاسخ مناسب خود را دریافت نکردید می‌توانید با کلینیک دندان تماس گرفته و سوالات خود را در زمینه ایمپلنت دیجیتال بپرسید.

شیوه  و روش کار در ایمپلنت دیجیتال به چه صورت است؟
کاشت ایمپلنت معمولا با اخذ یک رادیوگرافی سی بی سی تی (C.B.C.T ) صورت میگیرد. در این حالت دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی میزان استخوان را اندازه گیری می کند و بهترین طول و قطر ایمپلنت را تعیین می کند. در شیوه "ایمپلنت دیجیتال" به دلیل اینکه پیش از جراحی، دهان توسط رادیوگرافی اسکن می‌شود بهترین موقعیت کاشت ایمپلنت با درنظر گرفتن کیفیت و حجم استخوان مورد نیاز و موقعیت سینوس و عصب از قبل مشخص شده و احتمال خطا و لغزش به حداقل می‌رسد.
با کمک این روش، تمامی فرآیند جراحی با استفاده از فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان متقاضی و فایل CBCT فک کامل وی در نرم افزار، فرآیند شبیه سازی صورت می‌گیرد و سپس، مناسب‌ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب معین می‌شود و طرح نهایی به وسیله متخصص فک و صورت یا جراح لثه، تایید می‌شود.

در پروسه درمانی “ایمپلنت دیجیتال” پس از مشخص شدن طرح درمان یک راهنمای جراحی که ابزاری از جنس پلاستیک شفاف است و محل دقیق جایگزاری ایمپلنتها را مشخص میکند. توسط دستگاههای بسیار دقیق ساخته میشود و با کمک این راهنما مرحله جراحی ایمپلنت در زمان بسیار کوتاهتر و به طور دقیقتری انجام خواهد شد.این فناوری ویژگی هایی را برای داندانپزشکان و بیماران دربردارد که از جمله ویژگی‌های آن برای بیماران می‌توانیم به راحتی قبل و بعد از جراحی برای متقاضی تخفیف صدای گوش خراش موتور ایمپلنت در زمان جراحی، کم شدن زمان مراقبت‌های پس از جراحی به خاطر برش ندادن لثه و بخیه نزدن آن، دستیابی به زیبایی با کاشت و قرار دادن روکش ایمپلنت در 1 جلسه و کم شدن تعداد جلسات مراجعه به کلینیک جهت انجام ایمپلنت از هفت به یک جلسه اشاره کرد.

منبع سایت دکتر ابراهیم گل   https://drebrahimgol.com/digital-implant

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد