سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

ایمپلنت یک روزه چیست ؟

ایمپلنت یک روزه یا فوری یک روش کاشت ایمپلنت است که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. پایه های ایمپلنت شبیه ریشه دندان های طبیعی در استخوان فک عمل کرده و پایه بسیار مستحکمی برای سوار کردن تاج های دندانی که ظاهری شبیه دندانهای طبیعی دارند؛ بوجود می‌آورد. در روش های کاشت ایمپلنت سنتی دوره بهبود پس از کاشت پایه و پیش از نصب تاج دندان بسیار طولانی است در صورتی که فرایند ایمپلنت یک روزه روشی کاملا خاص و کاربردی است که با استفاده از آن جای خالی دندان در یک روز توسط پایه ایمپلنت و تاج دندانی پر می شود. البته در روش کاشت ایمپلنت فوری، تاج دندان موقتی تا زمانی که تاج دندان اصلی برای نصب آماده شود؛ روی پایه سوار می شود وزیبایی دندان های شما را تکمیل می کند.

شرایط انجام ایمپلنت یک روزه چیست؟
داشتن یک سری از عادت ها، از جمله دندان قروچه کردن یا فشار دادن دندان ها به هم، می‌تواند یکی از عوامل هایی باشد که شما نمی‌توانید ایمپلنت کنید. از دیگر شرایطی که باید دارا باشید شامل موارد زیر است:
۱.یک یا چند دندان خود را ازدست ‌داده باشید. البته اگر همه دندان هایتان را نیز از دست داده باشید می‌توانید ایمپلنت استفاده کنید.
۲.تراکم استخوان کافی داشتن، این مسئله می‌تواند نکته مهمی باشد. اگر تراکم استخوان کافی ندارید باید قبل از جراحی، پیوند استخوان فک را انجام دهید.
۳.سلامت بودن دهان و دندان شما حرف اول را می‌زند. اگر بیماری های دهانی از جمله بیماری لثه فعال داشته باشید نمی‌توانید ایمپلنت کنید. مگر اینکه مشکل بیماری تان رفع شده باشد.
۴.کسانی که با بیماری های زمینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، متأسفانه نمی‌توانند ایمپلنت یک روزه کنند.
۵.اگر شما از دخانیات و مواد الکلی استفاده می‌کنید، ایمپلنت کردن فایده ای ندارد. چون بعد از مدتی مواد دخانیات و الکل به آن‌ها آسیب وارد می‌کند و مجبورید دوباره ترمیم کنید.

نحوه انجام ایمپلنت یک روزه
در این روش دندان بیمار کشیده می شود و در عرض چند دقیقه ایمپلنت در دهان قرار می گیرد . حتی روکش پایان کار در همان جلسه انجام می شود.درمان ایمپلنت یک جلسه ای در مطلب دندانپزشکی دکتر آریام انجام می شود .
ایمپلنت یک روزه برای چه دندان هایی مناسب است ؟
ایمپلنت یک روزه معمولا برای دندان های جلویی کاربرد دارد . یک دندان یا بیشتر را می توان در این روش به طور همزمان انجام داد . روکشی که در این روش بر روی دندان قرار می گیرد موقت می باشد .
افراد مناسب برای ایمپلنت یک روزه
همه افراد واجد شرایط این روش کاشت دندان نیستند . دندانپزشک در ابتدا به بررسی دقیق دندان ها پرداخته و در صورت تشخیص می توان از ایمپلنت یک روزه برای درمان استفاده کرد.
مزایای ایمپلنت یک روزه
• نیاز به انتظار برای آماده شدن ایمپلنت ندارد و به سرعت در دهان قرار می گیرد .
• ماندگاری این نوع ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی متحرک بیشتر بوده و در صورت انجام مراقبت های لازم آسیبی به آن وارد نمی شود و نیازی به ترمیم ندارد.
• حفظ حجم استخوان فک : ایمپلنت از تحلیل استخوان فک جلوگیری کرده و باعث تشکیل استخوان در اطراف دندان کاشته شده می شود.

منبع سایت دکتر ابراهیم گل   https://drebrahimgol.com/one-day-dental-implant

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد