سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

دانلود آلبوم جدید محمد اصفهانی



اولین آلبوم بی‌واژه که پر از واژه و ترانه و شعر است با صدای محمد اصفهانی منتشر و به بازار موسیقی عرضه شد.  «بی‌واژه» با کلیپی در باره امام رضا (ع) همراه بوده و توسط شرکت ایران گام منتشر شده است. گفته می‌شود این آلبوم یکی از متفاوت‌ترین آلبوم‌هایی است که محمد اصفهانی طی این سال‌ها خوانده است. مدیر شرکت ایران گام گفته است که این آلبوم در ترکیه ضبط شده و قطعاتی با ملودی‌های ترکی دارد.

در ادامه مطالب ویدئو کلیپ بی واژه و نقدی بر این آلبوم رو مشاهده کنید=>

ضبط کردن این آلبوم در کشور ترکیه همکاری نوازندگان ترکیه‌ای را با این هنرمند فرهم کرده و در این آلبوم با وی همکاری کرده‌اند.

ترانه‌های «بی‌واژه» را علی معلم دامغانی، عبدالجبار کاکایی، اهورا ایمان و مرجان محمدی سروده‌اند.

در «بی‌واژه» کلیپی تصویری برای امام رضا (ع) وجود دارد که نام آن «غزال» است. «غزال» را آریا عظیمی‌نژاد با شعری از علی معلم آهنگسازی کرده است. ساسان توکلی نیز کارگردان آن است.

 «معجزه»، «غم دوری»، «باور نکن»، «فردای پنهان»، «ناجی» و «خورشید فردا» و... از قطعات این آلبوم هستند.

پدرام کشت‌کار، علیرضا کهن‌دیری، پویا نیک‌بین و تویی جان ترک قطعات آن را ساخته و تنظیم کرده‌اند.
افزون بر علی معلم دامغانی، شاعرانی همچون عبدالجبار کاکایی، اهورا ایمان و مرجان محمدی در این آلبوم حضور دارند.

آلبوم «بی‌واژه» هم اکنون در بازار است.



دانلود ویدئو کلیپ بی واژه


نقدی بر آلبوم بی واژه

بی واژه

ترانه ای که بسیار مورد توجه قرار گرفته و ملودی زیبایی دارد و انصافا محمد اصفهانی هم در اجرایش بسیار مایه گذاشته تحریر های بکار رفته در اثر خیلی قوی است تحریر هایی با سرعت بالا و پالس های واضح که کار محمد اصفهانی است  ترانه اهورا ایمان را بسیار دوست دارم و اهنگسازی هم در تداوم با ترانه است بخصوص قسمت اوج : منو شب صدا کن اما ... به نظرم بسیار خوب و بجا آهنگسازی شده است و چه زیبا خوانده محمد اصفهانی. هم تحریر روی کلمه " اما " هم " ماهش " که بسیار زیباست و سخت!

در مورد نحوه ادای عبارت " تورو پیش من بیاره " بحث دارم به نظرم استرس باید روی کلمه " تو " باشد نه روی " من " چون هم اثر گذاری کمتری دارد و هم اثر را از حالت پاپ خارج می کند.  در مورد ترانه اهورا با قسمت " به همون اسم عزیزی..." مخالفم چون اسم عزیز احتمالا برای محمد اصفهانی چون تفکرات مذهبی دارد همان " محمد " است و این باعث می شود اثر بسیار بسیار خاص شود البته این به نظر من نقص است شاید بقیه نظر متفاوتی داشته باشند.

در مورد تنظیم اصلا تنظیم ریتمیکش را دوست ندارم چون برای اینکه کار جدیدی ارائه شود از نحوه تنظیم بسیار خاصی استفاده شده که به نظرم فعلا زود است اما رمانسش را بیشتر دوست دارم . تحریری که در قطعه رمانس روی کلمه " من شب صدا کن اما " محمد اصفهانی می دهد به نظرم بهتر از قطعه ریتمیک است چون پاپ تر است..

به نظرم روی کلمه " منو عاشق " تحریر نبود بهتر از این تحریری است که رویش ادا شده . این تحریر اولا کاملا تقلیدی از معین است ثانیا به هیچ وجه با صدای اصفهانی جور نیست ...

معجزه

اثری است تجاری با حال و هوای جوان پسند به نظرم ترانه می توانست بسیار قوی تر باشد قافیه هایش هم گه گاه ایراد دارد! اما ملودی زیبایی است و برای کنسرت ها می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد . در مورد لحن اجرای محمد اصفهانی در قطعات دیگر صحبت خواهم کرد

غم دوری

به نظرم قطعه ای است که از لحاظ ملودی نظیر ستاره غریب در آلبوم قبلی است البته به نظرم شعر کار اصلا مناسب زمان حاضر نیست شاید برای 12 سال پیش مناسب بود اما نه حالا . و کلماتی در ان استفاده شده که به همین دلیل من اسم ترانه را روی آن نمی گذارم . به نظرم این قطعه نباید در آلبوم قرار می گرفت . نکته دیگر این که اصفهانی در تحریر این قطعه بسیار زیاده روی کرده است شاید به خاطر ضعف شعر باشد اما به هر حال این طور خواندن باعث می شود توجه به شعر که محتوای اصلی کار است کمتر شود. البته تحریر روی کلماتی مانند " حتی " و " واسه " بسیار به جاست ولی تحریر روی " بدون به دوریت هرگز تنکردم عادت " آخری خیلی خیلی زیاد است.

باور نکن

زیباترین قطعه این آلبوم است ترانه فوق العاده اهورا که کاش دو بیت آخرش را هم عوض می کرد و آهنگ استثنایی علی کهن دیری و اجرا زیبای محمد اصفهانی این کار را بسیار ارزشمند کرده است . شاید هیچ کسی ج محمد اصفهانی نمی توانست این ترانه را به این زیبایی و قدرت اجرا کند . تحریر های جور واجور و همه قوی مخصوصا آخر " هرجای این دنیا که باشی " که سرعت تحریر خیره کننده است!

تنها ایرادی که من به محمد اصفهانی در اجرا دارم ادای برخی کلمات است که به فدای ادای تحریر می شوند که به نظرم نباید واژه را فدای تحریر کرد.. مثلا کلمه " تنهای تنها " کلمه ای است که خوب بیان نشده و فدای تحریر شده ادای درست این عبارت می توانست تاثیر گذاریش را دو چندان کند اما الان اینگونه نیست عبارت " تنهوآی تن آ " به گوش می رسد و به نظرم درست نیست

اگه باشی

ترانه اش  به نظرم از ترانه های قوی اهورا نیست واهنگی که رویش است مناسب نیست اصلا دوست ندارم راجع به این اثر صحبت کنم چون نمی خواهم ... البته اجرای اصفهانی خیلی ظریف است.. کاملا کاملا کامرشیال است!

رستگاران

در مورد این قطعه بسیار زیبا که من به شخصه آن را بسیار دوست دارم قبلا صحبت کرده ایم واقعا از زیباترین کارهای محمد اصفهانی است و همه چیزش عالی است. این کار واقعا شایسته تقدیر بسیار است . تنها انتقادم به نام اثر است به نظرم اسم کار باید عوض می شد ...

فردای پنهان

در مورد چنین اثرا هایی قبلا صحبت کرده بودن منظورم کارهایی است که ترانه ای با لحن رسمی دارند ولی ملودی پاپ و خیلی خودمانی است . زمانی در موسیقی پاپ خودمان این کار در تلویزیون باب شد که اصلا مورد توجه قرار نگرفت . همین سال گذشته در مورد اثر باران ببار گوگوش هم این نکته را عرض کردم که ان هم حالتی مثل این کار است . به نظر من ( شخصی ) این نوع کارها کارهای درستی نیستند به نظرم هماهنگی ترانه و ملودی و تنظیم بسیار مهمتر از هر کدام به تنهایی است.. به جرات می گویم اجرای اصفهانی اصلا در این کار خوب نیست چون اولا به صدایش نمی خورد دوما لحنش را خورده و خوب شعر را بیان نمی کند و سوما اینکه بازهم تحریر واژگان را مهجور کرده است .. البته تحریر های به تنهایی قوی است مخصوصا تحریر آخری اما ترکیب کار درست نیست

ناجی و غزال

آثاری مذهبی که از باور های خود اصفهانی نشات می گیرد و همه هم می دانند که اصفهانی انسانی بشدت مذهبی است و به نظرم خیلی خوب است که انسان اعتقاداتش را فریاد کند و حضور این دو قطعه شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید اما من موافق حضور انها هستم گرچه شاید خودم هم این کار را نکنم اما اصفهانی باید به نظرم این کار را می کرد چون اعتقاد دارد.. آهنگ ناجی خیلی زیباست و به اصفهانی هم می خورد . البته به نظرم غزال جایش در این آلبوم نبود چون سبکش خیلی فرق می کند . در آلبوم پیش مرو ای دوست هم از این دست بود ( سنتی ) اما بسیار همخوان با آلبوم بود بر خلاف غزال... که کا قدیمی هم هست من خیلی وقت پیش ان را شنیده بودم

خورشید فردا

در مورد این اثر هم بارها صحبت شده البته به نظرم صدا برداری قبلی بهتر بود انگار در این قطعه صدای خواننده بسیار بیشتر از ملودی است ولی ترانه همچنان بهخ دل می نشیند.

در کل آلبوم خوب و زیبایی را شاهد بودیم شاید برای 6 سال انتظار آلبوم دلچسبی نبود اما به نظر شخصی من آلبوم گیرایی است و استقبال مردم هم این امر را نشان می دهد. در مجموع درست نیست این آلبوم را با برکت مقایسه کرد اما من هم قبول دارم که استانداردهای برکت بسیار بیشتر ازین آلبوم بود . به نظرم برکت آلبوم تکرار نشدنی است قطعاتی مانند مرو ای دوست و درد گنگ و پرنده آثار بی بدیلی هستند..


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد