سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

فرود بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی نت پایان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، مراسم اختتامیه این جشنواره یکشنبه شب(30 بهمن) با حضور اهالی موسیقی، هنرمندان و دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی کشور از جمله سید محمد حسینی( وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حمید شاه آبادی(معاون هنری وزیر ارشاد)، سید محمد میرزمانی(مدیرکل دفتر موسیقی) و علی ترابی(رئیس انجمن موسیقی ایران)در تالار وحدت برگزار شد.


در این برنامه که سید عباس سجادی مجری گری آن را بر عهده داشت، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پرده روی سن کنار رفت و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور به اجرای سرود ملی کشورمان پرداخت.
در ادامه این ارکستر بخشی از قطعاتی را که در جریان بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه برده بود برای حاضران اجرا کرد که از آن جمله می توان به قطعه«خوشه چین(به خوانندگی عبدالحسین مختاباد)» و «فجر بیداری(به خوانندگی امیر تاجیک)» اشاره کرد.
سپس سید عباس سجادی از حسن ریاحی(دبیر جشنواره) دعوت کرد تا به روی سن بیاید و بیانیه بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر را برای حاضران قرائت کند.
پس از قرائت بیانیه جشنواره، گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو به روی صحنه آمد تا این گروه نیز بخشی از برنامه ای را که در جریان برگزاری جشنواره به روی صحنه برده بود اجرا کند. گروه آوازی تهران در این بخش قطعاتی چون«خاک مهرآئین(به خوانندگی وحید تاج)» و «دمبله» را اجرا کرد.
در ادامه سجادی ضمن ارائه توضیحی درباره دبیران چند دوره اخیر جشنواره موسیقی فجر، به قرائت حکم حمید شاه آبادی برای انتصاب حسن ریاحی به عنوان دور بعدی این جشنواره پرداخت.
سپس حمید شاه آبادی به روی سن رفت و حکم دبیری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر را به حسن ریاحی داد.
در ادامه با درخواست سجادی، سید محمد حسینی و حجت الاسلام ادبی به روی سن رفتند تا به همراه حمید شاه آبادی و حسن ریاحی از بزرگان موسیقی ایران تقدیر کنند.
در این بخش با پخش نماهنگ هایی درباره جلال ذوالفنون، وارطان ساهاکیان و علی(منوچهر)بیگلری پور ضمن معرفی این اساتید از آنها با اهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد. همچنین نماهنگی از مرحوم حشمت سنجری پخش شد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این استاد موسیقی، هدیه ای نیز به رسم یادبود به همسر مرحوم سنجری اهدا شد.
پس از این بخش سید محمد حسینی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیرمقدم گویی به اهالی موسیقی و حاضران در سالن گفت: در اینجا لازم می دانم از دست اندرکاران این جشنواره که با ترتیب دادن اجراهای خوب، فضای جشنواره موسیقی فجر را گرم کردند تشکر و قدردانی کنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: امسال اساتید و جوانانی از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند و برنامه هایی را در تهران و 5 استان دیگر به روی صحنه بردند که باعث شد جشنواره موسیقی فجر امسال پر رونق تر از سال های دیگر باشد.
حسینی همچنین تاکید کرد: در سال های اخیر توجه بیشتری به موسیقی شده و همانطور که شاهد بوده ایم مقام معظم رهبری نیز در دروس خارج خود به موسیقی پرداخته اند؛ این باعث شکر است که چنین توجهی به موسیقی وجود دارد.
پس از سخنان وزیر ارشاد، گروه صنم با همراهی حسام اینانلو(کمانچه)، امیر عباس ستایشگر(سه تار) و آرش یاری(سازهای کوبه ای) به روی صحنه آمد و به اجرای برنامه پرداخت.
در بخش بعدی مراسم اختتامیه محمد سریر به نمایندگی از هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به روی سن آمد و بیانیه این هیئت را قرائت کرد.
در ادامه گروه رومی به سرپرستی پدرام درخشانی و خوانندگی سینا سرلک به روی صحنه آمد و دو قطعه از آثار اجرای شده شان در جشنواره موسیقی فجر امسال را برای حاضران در سالن اجرا کردند.
بخش پایانی مراسم اختتامیه نیز به اهداء جوایز به برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص داشت. به همین منظور سید محمد میرزمانی، حسن ریاحی، حمیدرضا نوربخش، شاهین فرهت، رازمیک اوحانیان، رضا شفیعیان و رافائل میناسیان به روی سن آمدند و جوائز نفرات و گروه های برتر را اهدا کردند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد