سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

یخچال های جالب با طراحی عجیب

در هر خانه ای یخچال پیدا می شود. اما تقریبا همه آنها شبیه هم هستند. در این مطلب ۱۰ یخچال جالب که با ایده هایی خلاقانه طراحی و ساخته شده اند را به شما معرفی می کنیم البته برخی از آنها هنوز در حد طرح و ایده هستند. اما شاید اگر در آینده قصد خرید داشته باشید بتوانید یکی از این یخچال های متفاوت را بخرید.

‎یخچال طبقاتی



این یخچال با ایده استفاده برای دانشجویان و افرادی که به صورت مشترک با افراد دیگر زندگی می کنند ساخته شده و مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این یخچال در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه طراحی الکترولوکس شده. این جایزه به بهترین ایده ها و طراحی های مرتبط با لوازم خانگی داده می شود. همانطور که می بینید، این یخچال از قسمت ها و طبقات مختلف تشکیل شده که محل نگهداری مواد غذایی در طبقات مختلف آن مجزا هستند.


یخچال شفاف



این یخچال شفاف از برخی جهات ایده مناسبی به نظر می رسد. با یک نگاه می توان از محتویات آن آگاه شد. هر چند که این مورد ممکن است به مزاج برخی خوش نیاید، اما با این حال تا حدودی از اتلاف انرژی ای که به خاطر باز کردن در یخچال ها هدر می رود، کم می کند.

یخچال درختی



این یخچال که بیشتر شبیه یک درخت طراحی شده بسیار جالب به نظر می رسد. تنه درخت یخچال است و شاخه های آن هم می توانند قفسه هایی برای قرار دادن میوه ها و سایر مواد غذایی باشند. برای باز کردن در یخچال هم کافی است ضربه ای به تنه درخت بزنید تا باز شود و دسترسی به محتوای آن امکان پذیر گردد.

یخچال کشویی



‎یخچال کشویی هم ایده ای خوب است. شاید بد نباشد که به جای اینکه فضای نسبتاً زیادی از آشپزخانه با یک یخچال بزرگ اشغال شود، چنین یخچالی در قسمتی از کابینت ها تعبیه شود. در این حالت طراحی آشپزخانه یکدست تر خواهد بود.


یخچال ژلاتینی


درون این یخچال با ژلی چسبنده و البته بی ضرر پر شده و کافی است میوه ها و نوشیدنی ها را در این ژل سبز رنگ رها کرد. این یخچال نیز در میان برترین طرح های مسابقه الکترولوکس قرار داشته است.

یخچال کم مصرف


‎ایده ساخت اش بر اساس صرفه جویی در مصرف انرژی بوده است. همانطور که مشاهده می کنید این یخچال چند فضا در حجم های مختلف دارد. توصیه شده در صورت استفاده از این، یخچال مواد غذایی ای که بیشتر گذاشته و برداشته می شوند در قسمت های کوچکتر گذاشته شوند تا با هر بار باز شدن در یخچال، انرژی کمتری هدر رود.


‎یخچال R2-D2



طرح این یخچال کوچک از ربات R2D2 گرفته شده. رباتی که یکی از شخصیت های محبوب جنگ ستارگان است. از این نمونه تنها ۱۰۰۰ عدد تولید و فروخته شده است.

یخچالی با در شیشه ای


‎این طراحی هوشمندانه از یخچال هم برازنده یک آشپزخانه مدرن است. به شرطی که همیشه درون یخچال را مرتب نگاه دارید.


‎یخچال قابل حمل



‎این طرح خلاقانه بخاطر حجم کمی که اشغال می کند، برای آپارتمان های کوچک نمونه ای خوب و مناسب به نظر می رسد. میله ای که در مرکز آن قرار دارد، علاوه بر نگه داشتن طبقات، انتقال برودت را نیز انجام داده و سرما را به طبقات یخچال می رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد